نسخه چاپی

برف و باران در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی پیش بینی كرده است كه پدیده بارش زایی كه از روز گذشته وارد كشور شده، تا آخر وقت چهارشنبه ادامه داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ پیرو اطلاعیه شماره 71 یکشنبه مورخ 94/08/17 ، تحت تاثیر سامانه ای که از غرب و شمال غرب وارد شده، طی دو روز آینده در نیمه غربی و بتدریج از فردا علاوه بر مناطق فوق در شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. پیامد آن بارش باران در ارتفاعات بارش برف و پاره ای از مناطق مه غلیظ پیش بینی می شود.

بخش جنوبی این سامانه از سه شنبه تا پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شکل گیری فعالیت های شدید تندری می شود. بنابراین در برخی نقاط استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان، بخش جنوبی کرمان گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

بر این اساس اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف در ارتفاعات و شرایط مه غلیظ در غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در بخشهای جنوبی کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

سه شنبه 94/08/19: بارش باران و درارتفاعات بارش برف و اختلال در تردد جاده ای در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، غرب کرمانشاه، زنجان، لرستان و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین و البرز.

بارش شدید و رگباری باران و رعدوبرق و وزش باد در فارس، بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی کرمان و هرمزگان که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

چهارشنبه 94/08/20: بارش شدید و رگباری باران و رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب بوشهر که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

گفتنی است؛ روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی خواهد بود.

۱۳۹۴/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...