نسخه چاپی

رقیب چینی اپل واچ از راه رسید

عکس خبري -رقيب چيني اپل واچ از راه رسيد

در هفته‌های گذشته گزارش مالی اپل در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ منتشر شد كه سود‌آوری بالای این شركت را نشان می‌داد. بخش بزرگی از این سودآوری به فروش بالای گوشی‌های آیفون در سرزمین چین اختصاص دارد. با این حال غول دنیای فناوری آمریكا برای فروش ساعت‌های هوشمند خود در چین باید با استارت‌آپ نوظهوری رقابت كند كه به تولید ساعت‌های هوشمند اقدام كرده و یكی از پرفروش‌ترین برندهای بازار محسوب می‌شود.

به گزارش نما به نقل از زومیت، موبووی، Mobovi، استارت‌آپ چینی است که نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و توسط دو نفر از کارمندان سابق گوگل تاسیس شده. این شرکت یک رقیب جدی و تازه نفس در بازار ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید. تخصص اصلی این شرکت بر فناوری‌های جست‌و‌جوی زبانی متمرکز بوده که هسته‌ی اصلی سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند این شرکت، یعنی TicWear، را تشکیل داده‌ است. بنابراین در کار با این ساعت می‌توان انواع دستورات را به صورت صوتی به دستگاه منتقل کرد.

اگرچه ساعت هوشمند TicWatch از سیستم‌عامل گوگل استفاده نمی‌کند ولی گوگل در ماه گذشته اعلام کرد که در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در نتیجه سیستم‌عامل TicWear جایگزین بسیار خوبی برای سیستم‌عامل اندروید ور در کشور چین به حساب خواهد آمد.

ساعت هوشمند TicWatch بعد از ساعت هوشمند اپل و موتو ۳۶۰ سومین ساعت پرفروش در کشور چین به حساب می‌آید. البته خبر بد برای بقیه‌ی کشورها آن است که سیستم‌عامل اتیک واچ فقط در نسخه‌ی چینی عرضه شده است. با این حال مسئولین این شرکت وعده داده‌اند که در آینده نه چندان دور نسخه‌ی انگلیسی از سیستم‌عامل خود را ارائه خواهند کرد.

۱۳۹۴/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...