نسخه چاپی

زائران اربعین روادید بگیرند

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كربلا از زائران اربعین حسینی خواست نسبت به تهیه گذرنامه و اخذ روادید كشور عراق اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، میرمسعود حسینیان روز سه شنبه افزود: امسال حضور دو تا سه میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی پیش بینی شده و لازم است به منظور مدیریت خروج و ورود زائران، گذرنامه و روادید سفر به عراق دریافت شود.

وی از پیش بینی 10 منطقه برای صدور روادید به ویژه مناطق مرزی کشور خبر داد و اظهار کرد: این تصمیم در راستای صدور آسان روادید به زائران اربعین حسینی از سوی ایران و عراق اتخاذ شده است.

حسینیان گفت:با توجه به احتمال افزایش ورود زائران ایرانی برای شرکت در آیین های اربعین حسینی و لزوم مدیریت خروج و ورود زائران با توجه به ناهماهنگی که سال گذشته، دولت های ایران و عراق تصمیم گرفتند از ورود افرادی که بدون گذرنامه و روادید اقدام به سفر می کنند جلوگیری کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا ادامه داد:این تصمیم در مورد شهروندن عراقی که قصد سفر به ایران را دارند نیز صادق است و افرادی که قصد زیارت مکان های مقدس دو کشور را دارند باید حتما با گذرنامه و روادید اقدام به سفر کنند.

وی گفت:بنا به اعلام دولت اعراق برای هر شهروند ایرانی 40 دلار برای صدور روادید اخذ می شود و برای صدور روادید دسته جمعی نیز مبلغ کمتری در نظر گرفته شده است .

وی با اعلام این مطلب که در اربعین سال جاری هیچ فرد و زائر ایرانی بدون گذرنامه و روادید از مرز خارج نخواهد شد، تاکید کرد:هموطنان هرچه سریع تر نسبت دریافت روادید اقدام کنند و منتظر روزهای آخر نباشند.

مرزهای شلمچه، چذابه و مهران از مبادی تردد زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی است .

سال گذشته 580 هزار زائر در ایام اربعین حسنی از مرز شلمچه به عتبات عالیات تردد کردند که پیش بینی می شود، این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

۱۳۹۴/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...