نسخه چاپی

نیروهای یمنی كنترل كامل تنگه «باب المندب» را در دست گرفتند

عکس خبري -نيروهاي يمني کنترل کامل تنگه «باب المندب» را در دست گرفتند

سخنگوی نظامی كمیته‌های مردمی یمن اعلام كرد كه نیروهای یمنی موفق شدند، كنترل كامل تنگه راهبردی و بسیار مهم «باب المندب» را در دست بگیرند.

به گزارش نما؛ «حسین الحوثی»، سخنگوی نظامی کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا اعلام کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور با پاکسازی کامل منطقه باب المندب از عناصر تروریستی و شبه نظامیان وابسته به رئیس جمهوری فراری یمن، کنترل کامل راهبردی و بسیار مهم باب المندب را در دست گرفتند.

سخنگوی نظامی کمیته‌های مردمی یمن افشا کرد که تروریست‌ها و شبه نظامیان وابسته به هادی که توسط جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی از هوا حمایت می‌شدند، قصد تصرف تنگه باب المندب برای تامین امنیت تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی را داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار نیروی نظامی وابسته به ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور در دفع این حمله و آزادسازی تنگه باب المندب مشارکت داشتند، افزود: این نیروها خسارات سنگینی به مهاجمان وارده کرده و با وارد آوردن تلفات بی‌شمار، آنها را وادار به عقب نشینی به استان‌های جنوبی کردند.

سخنگوی ارتش یمن نقشه متجاوزان جهت حمله به نوار ساحلی را افشا کرد

در همین راستا «شرف غالب لقمان»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز از نقشه‌های نظامی ائتلاف عربستان سعودی جهت حمله به سواحل غربی یمن پرده برداشت.

لقمان توضیح داد: اطلاعات امنیتی به دست آمده تاکید می‌کند که ائتلاف متجاوز عربستان سعودی درحال تدارک نظامی و انتقال تسلیحات نظامی آمریکایی و صهیونیستی و مزدوران به خدمت گرفته شده از کشورهای همجوار برای پیاده کردن این نقشه‌های نظامی است.

وی افزود: ائتلاف عربستان سعودی به هر طریق تلاش می‌کند، مزدوران خود را در سواحل غربی یمن هلی برد کند و با همکاری مزدورانش در داخل یمن زمینه اشغال تعز و الحدیده را فراهم کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که نقشه‌های دشمن برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که برای مقابله با هر هجومی در آمادگی کامل به سر می‌برند، کاملا برملا شده است.

وی افزود:‌ وقت آن رسیده تا کسانی که تردید دارند، به قدرت و توانمندی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور و ایستادگی و مقاومت مردم یمن ایمان بیاورند و در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

کشته و زخمی شدن ده‌ها متجاوز در حمله به پایگاه نظامی العمری

از سوی دیگر، یک منبع آگاه نظامی یمنی در استان تعز تاکید کرد که در جریان دفع حمله متجاوزان عربستانی و هم‌پیمانانش جهت پیشروی به سمت پایگاه نظامی «العمری» در منطقه ذباب استان تعز ده‌ها مزدور کشته و زخمی شدند.

این منبع آگاه یمنی توضیح داد: نیروهای یمنی پیشروی جدید متجاوزان به سمت این پایگاه نظامی را دفع کردند و پس از کشته و زخمی کردن ده‌ها نفر از آنها، مابقی را وادار به فرار کردند.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...