نسخه چاپی

تمام بنادر هرمزگان تعطیل شد

به علت طوفانی شدن خلیج فارس و نامساعد بودن شرایط جوی، تمامی بنادر مسافری استان هرمزگان از صبح امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر اظهار کرد: به دلیل طوفانی و مواج بودن دریا، از صبح امروز تردد تمامی شناورها بین بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و بندرگاه هرمز در راستای افزایش ایمنی سفرهای دریایی، انجام نمی شود.

وی افزود: وزش بادهای شدید لحظه ای و ایجاد پدیده موج مرده، امروز شرایط را برای تردد تمامی شناورهای مسافری نامساعد کرده است.

وی با یادآوری این‌که جابجایی مسافران از بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا ساعت 22:30 شامگاه گذشته انجام شد از مسافرین و شهروندان درخواست کرد تا زمان بازگشایی بندر شهید حقانی، از مبادی غیر مجاز و با شناورهای غیر استاندارد تردد نداشته باشند.

وی تاکید کرد: در صورت ضرورت می توانند از مسیر دریایی بندر پهل و لافت –در فاصله ٧� کیلومتری غرب بندرعباس- تردد نمایند.

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز از تعطیلی بندر شهید ذاکری به دلیل فراهم نبودن شرایط تردد ایمن دریایی خبر داد.

وی با اشاره به حاکم شدن وضعیت نامساعد جوی در جزیره قشم طی ساعات گذشته افزود: به منظور حفظ جان مردم و مسافران، مسیر بنادر شهید ذاکری قشم به بندر شهید حقانی و هرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی بیان کرد: مسافران برای ورود و خروج از قشم می توانند از طریق بندر پهل و لافت تردد کنند و در حال حاضر این مسیر در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به تعطیلی اسکله های گردشگری این جزیره نیز تصریح کرد: در صورت آرام شدن دریا و فراهم شدن شرایط ایمن تردد دریایی، خدمات رسانی به مسافران از سر گرفته می شود.

تعطیلی بنادر مسافری لنگه، چارک و آفتاب

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز گفت: در پی حاکم شدن وضعیت ناپایدار جوی، بنادر مسافری لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش از روز گذشته(سه شنبه، 19 آبان) تاکنون به حالت تعطیل درآمده است.

وی از هموطنانی که قصد سفر دریایی از طریق بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش را دارند، درخواست کرد تا اطلاع ثانوی که شرایط مناسب جوی برای تردد شناورهای مسافری برقرار می شود، سفر خود را به تعویق بیندازند.

بیش از 95 درصد کل ترددهای دریایی کشور از طریق بنادر ده گانه مسافری استان هرمزگان صورت می‌گیرد که عمده ترددها از بندرعباس به جزیره قشم و از بنادر غرب استان مانند چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش صورت می گیرد.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...