نسخه چاپی

41 روز انتفاضه؛ 82 شهید و بیش از 3500 زخمی

روز سه‌شنبه دو فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و بیت لحم به شهادت رسیدند و بدین ترتیب شمار شهدای انتفاضه تا روز چهل و یكم به 82 تن از جمله 18 كودك رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه محمد عبد علی نمر شهروند 37 ساله فلسطینی را در شهرک عیسویه در قدس اشغالی و صادق غریبه نوجوان 16 ساله را در ایست بازرسی "کانتینر" در شمال بیت لحم به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این وزارتخانه تاکید کرد که با شهادت این دو فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه از ابتدای ماه اکتبر تاکنون به 82 تن از جمله 18 کودک و 4 زن رسیده و بیش از 3500 نفر هم به ضرب گلوله صهیونیست‌ها مجروح شده و نزدیک به 5000 نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری 63 نفر و شمار شهدای نوار غزه 18 نفر است و یک جوان هم در النقب اشغالی به شهادت رسیده است. 26.8 درصد از مجموع شهدای انتفاضه و 17 درصد از مجموع مجروحان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که 253 نفر هم بر اثر حملات و ضرب و شتم‌های نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف فلسطین دچار شکستگی در اعضای بدنشان شده‌اند.

منابع بیمارستانی فلسطین می‌گویند در مجموع 830 نفر در کرانه باختری به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست و 900 نفر هم به ضرب گلوله‌های ساچمه‌ای مجروح شده‌اند و در نوار غزه هم 422 نفر به ضرب گلوله جنگی و 113 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه‌ای مجروح شده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که بیشتر مجروحان از ناحیه بالاتنه هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و همین مساله موجب شده است تا جراحت بیشتر آنان وخیم و خطرناک باشد.

۱۳۹۴/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...