نسخه چاپی

فیس بوك های داخلی با مجوز وزارت ارشاد! + تصاویر

قرارهایی با موضوع "شیشه پاك كنی " در حمایت از كودكان كار و چند برنامه دیگر كه ظاهرا جنبه ای "عام المنفعه" به خود گرفته ، بهانه ای تازه است تا دختران و پسران به صورت نامشروع با یكدیگر در ارتباط باشند و برای عدم رهگیری و پیگرد قانونی هم ، پوشش مناسبی شده است

بعد از اعلام خبر برخورد نیروی انتظامی با پروژه "قرار های فیس بوکی" ، ظاهرا این قرارها به شکلی دیگر و در یک غالب قانونی در حال برگزاری است .

به گزارش خبرنگار صراط ، اگرچه نیروی انتظامی طی یک سال گذشته ، عده‌ای از شرکت ‌کنندگان در چند قرار فیس بوکی نظیر : "آب‌بازی " ، "خزبازی " یا " هندونه خوری " را دستگیر کرده است ، اما گزارشات نشان می دهد که قرارهای فیس بوکی به همین چند برنامه ختم نشده و با شکل و شمایلی جدید ، در فضای شبکه های اجتماعی داخلی هر هفته در حال انجام است .


قرارهایی با موضوع "شیشه پاک کنی " در حمایت از کودکان کار و چند برنامه دیگر که ظاهرا جنبه ای "عام المنفعه" به خود گرفته ، بهانه ای تازه است تا دختران و پسران با یکدیگر در ارتباط باشند و برای عدم رهگیری و پیگرد قانونی هم ، پوشش مناسبی شده است .

ادامه دار بودن قرار هاي فيس بوکي و انتشار خصوصی ترین عکسهای کاربران در فضای این سایتهای مجوز دار! که یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی قانونی در فضای مجازی محسوب می شوند ، آن هم با اتخاذ يک ژست خير خواهانه و به ظاهر قانونمدار، در حالی وارد مرحله تازه خود شده است که مشاهده تصاویر مرتبط با این تجمعات ، قرارهای اینترنتی و مهمانی های شبانه، نشان ازعمق انحرافات و بی بند و باری در آن را دارد .


حضور دختران و پسران در یک محل خاص ، از پارک و جمع شدن به بهانه جمع آوری زباله از کوه گرفته تا مهمانی های هفتگی در منازل یکدیگر ، همگی بهانه ای است برای برقراری روابط خارج از عرف بین پسران و دخترانی که در غالب کار خیر خواهانه ترویج فساد در جامعه می کنند . نکته تاسف آور ماجرا جایی است که تصاویر این اقدامات خصوصی! آزادانه در شبکه های اجتماعی ثبت شده در وزارت ارشاد دست به دست می شود .

این سایتها به عنوان یک شبکه اجتماعی مجاز در روزهای ابتدایی خود در حالی شروع به کار کرده اند که قرار بود به عنوان یک شبکه اجتماعی اسلامی در برابر فیس بوک که تولید غرب است بایستد و نسخه ای اسلامی از آن را به جوانان ایرانی ارائه دهد ، اما نه تنها این گونه نشد ، بلکه بیشتر تبدیل به بهانه ای شد تا قرارهای ناهنجار فیس بوکی که با برخورد مراجع انتظامی روبهرو شده بود در یک غالب قانونی و شبکه اجتماعی داخل کشور و با نظارت مراجع ذیربط ! صورت بپذیرد و چه بسا آثار مخرب تری بر جامعه وارد سازد .


از سویی حضور چندین دختر و پسر که همگی در یک فضای کاملا مسموم به اصطلاح جامعه امروز با یکدیگر دوست شده اند در یک مکان تفریحی ، یا در یک خیابان خاص ، علاوه بر آثار مخربی که برای خود این افراد دارد جلوه اجتماعی خوبی هم ندارد.

مشاهده ارتباط های خلاف عرف و زننده میان این افراد باعث ایجاد جوی می شود که دیگر با حضور این افراد ، جایی برای خانواده ها باقی نمی ماند و کافی است قرارهای مذکور در پارکی تفریحی صورت پذیرد تا با حضور عده ای بی بند و بار، این مکان تبدیل به مکانی نا امن برای خانواده ها شود.


لازم به یاد آوری است چندي پيش، حجت الاسلام والمسلمین حيدر مصلحي وزير اطلاعات ، هشدار داد: "ايجاد شبکه‌هاي اجتماعي توسط مزدوران داخلي که بخشي از دانش آموزان دبيرستاني ما را مورد هدف قرار داده از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم است و ما مشاهده مي ‌کرديم که دقيقاً شبکه‌هاي اجتماعي از عدم آشنايي دانش آموزان با سوابق افراد نهايت سوء استفاده را مي‌کردند"

با این وجود مشاهده ادامه قرار های فیس بوکی در غالب یک سایت قانونی و داخلی ، نه تنها قابل توجیه نبوده بلکه به نظر می رسد به علت عدم نظارت دقیق وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان بالاترین مرکز نظارت بر امور فرهنگی بر سایت ها و شبکه های اجتماعی به ظاهر قانونی ، شاهد ادامه ی کار فیس بوک در یک فضای قانونی و بی درد سر در داخل کشور هستیم .


تمامی تصاویر فوق در شبکه های اجتماعی داخلی منعکس شده و آدرس تمامی صفحات نزد صراط نیوز محفوظ است.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...