نسخه چاپی

محرومیت كودكان ایرانی از 6 واكسن

رئیس انجمن عفونی كودكان گفت: در دنیا نوزادان و شیرخواران را علیه 17 واكسن واكسینه می‌كنند،ولی در ایران كودكان علیه 11 واكسن واكسینه می‌شوند،بنابراین باید 50 درصد اعضای كمیته واكسیناسیون را متخصصان عفونی كودكان تشكیل دهند زیرا هم‌اكنون اینگونه نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دکتر محمدرضا بلورساز در مراسم آغاز به کار "یازدهمین همایش عفونی کودکان ایران و هفتمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی" اظهار داشت: از مهمترین مسائل در حوزه پیشگیری از بیماری‌های عفونی کودکان، بحث واکسیناسیون است که در حوزه رشته فوق تخصصی عفونی کودکان قرار دارد. این در حالیست که در کمیسیون واکسیناسیون کشوری فقط تعداد معدودی متخصصان این رشته وجود دارد و بقیه اعضای این کمیسیون را متخصصان گوارش، تغذیه و... تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در مورد تعداد واکسن‌های ضروری برای نوزادان و شیرخواران در حیطه تخصص عفونی کودکان قرار دارد، یادآور شد: ضروری است، حداقل 50 درصد اعضای کمیته واکسیناسیون را متخصصان عفونی کودکان تشکیل دهند تا تصمیم‌های کشوری که می‌بایست، برای واکسیناسیون کودکان گرفته شود بر مبنای فعالیت تخصصی و کارشناسی صورت پذیرد

بلور ساز خاطرنشان ساخت: در دنیا نوزادان و شیرخواران را علیه 17 واکسن واکسینه می‌کنند، این در حالیست که در کشور ما کودکان علیه 11 واکسن واکسینه می‌شوند که تا چندی قبل این تعداد فقط 10 واکسن بوده است.

گفتنی است، یازدهمین همایش سالانه انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران و هفتمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی که روز چهارشنبه 20 آبان ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد تا روز جمعه 22 آبان ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...