نسخه چاپی

هشدار مقام آمریكایی به هكرهای چینی

یك مقام بلندپایه وزارت دادگستری آمریكا اظهار كرد، در صورتی كه مشخص شود هكر‌های چینی توافق میان دو كشور در خصوص عدم جاسوسی سایبری اقتصادی علیه صنایع آمریكایی را نقض كرده‌اند، واشنگتن ممكن است مساله طرح اتهام‌های مجرمانه یا تحریم علیه پكن را بررسی كند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: این اظهارات جان کارلین، وکیل امنیت ملی ارشد دولت اوباما در حالی مطرح شده که تردیدها در خصوص موثر بودن توافق ماه سپتامبر واشنگتن و پکن به هدف مقابله با جاسوسی سایبری ادامه دارد.

دولت آمریکا توافق جدید خود با چین را یک گام مهم و تاریخی در تایید وقوع هک و تعیین آن به عنوان دزدی غیرقانونی توصیف کرده است. پیش‌تر دولت آمریکا یک بار علیه یک گروه هکری وابسته به ارتش چین طرح اتهام کیفری کرده بود و می‌تواند علیه مقام‌های دولت‌های خارجی و آژانس‌هایی که اعتقاد پیدا کند عامل هک هستند، تحریم‌های تجاری اعمال کند.

کارلین در سخنرانی در اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن اظهار کرد: توافق ما درباره این هنجار یک کار بزرگ بود اما عاقلانه‌تر این است وقتی که ما با این هنجار موافقت می‌کنیم، زمانی که افرادی آن را نقض کنند و ما آنها را پیدا کنیم، آنها از بابت کارشان تاوانی را چه به صورت اتهامات مجرمانه و چه به صورت تحریم پس دهند.

اخیرا یک شرکت اینترنتی آمریکایی به نام CrowdStrike Inc اعلام کرد، دست کم هفت حمله سایبری چین علیه شرکت‌های دارویی و فن‌آوری آمریکایی را که هدفشان آشکارا دزدیدن اسرار تجاری و اموال معنوی بوده کشف کرده است.

کارلین خاطر نشان کرد: در نهایت وضعیت موجود غیرقابل‌پذیرش است. ما باید آن قدر هزینه‌های چنین اقداماتی را بالا ببریم که این هزینه ها بیشتر از مزایای آنها باشند تا ما شاهد تغییر رفتار عاملانشان باشیم.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...