نسخه چاپی

بروجردی: هر هفته مرتب جلسه داریم

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم را تبیین كرد كه از جمله آن‌ها ثبت‌نام تعداد زیادی از افراد برای حضور در انتخابات است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عصر امروز نشست بانوان اصلاح‌طلب یاسوج با حضور اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب برگزار شد.

‌در این نشست اشرف بروجردی با بیان این که اصلاح‌طلبان برای مجلس آینده استراتژی معینی دارند، اظهار کرد: البته شرایط در اختیار ما نیست هم از جهت مقدمات کار و هم از جهت رسانه‌هایی که مانند صدا و سیما در اختیارمان نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: هر چند تغییراتی در جامعه ایجاد شده که مدیون تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر است.

معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه جامعه‌ای نیمه دموکرات هستیم، افزود: انتخابات از مهم‌ترین گزینه‌های دموکراسی است و جامعه‌ای تعالی پیدا می‌کند که در آن تضارب آرا وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به رویکردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به دنبال استراتژی واحدی در انتخابات هستند و شورایی در دفتر خاتمی تعیین شد تحت عنوان شورای راهبری که از دل آن شورای مشورتی درآمد.

بروجردی افزود: وقتی که شورای همبستگی شکل گرفت اعضا نقدی داشتند که در شورای راهبردی نقشی نداریم و هر یک کار خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: جلسات مفصلی در حضور خاتمی صورت گرفت و خروجی این شد که تعدادی از شورای همبستگی عضو در شورای راهبردی و مشورتی باشند.

بروجردی تصریح کرد: بعد از این که این کار انجام شد عده‌ای از احزاب گفتند چرا نباید همه احزاب نقش داشته باشند که به همین علت شورای سیاست‌گذاری به دستور خاتمی جایگزین شورای مشورتی شد که می‌تواند فصل‌الخطاب باشد.

وی اظهار کرد: برخی از احزاب مثل حزب ایرانیان و حزب ندا در شورای همبستگی نبودند زیرا عوامل قانونی به این‌ها اجازه نمی‌داد که عضو شورای همبستگی باشند که این خود یک خلا بود.

بروجردی گفت: وقتی که تصمیم‌گیری شد تا شورای سیاست‌گذاری ترکیبی از شورای مشورتی و شورای همبستگی باشد آن احزاب هم عضو شدند و انتخاباتی در همین راستا برگزار شد و آقای عارف رئیس این شورا و موسوی لاری نایب رئیس و من و یک خانم دیگر به عنوان منشیان این شورا انتخاب شدیم که حدود 40 نفر عضو دارد و نماینده همه گروه‌ها و احزاب در آن حضور دارند.

وی گفت: کار خوب در شورای سیاست‌گذاری این است که مداخله‌ای در کار استان‌ها نکند و خود استان‌ها تصمیم‌گیر باشند و با حضور ریش‌سفیدان و معتمدان و به کمک احزاب اصلاح‌طلب شورای واحد و لیست واحدی ارائه دهند.

بروجردی تصریح کرد: کار شورای سیاست‌گذاری این است که علاوه بر سیاست‌گذاری اگر در مقطعی در انتخابات اتفاقی افتاد چگونه عمل کند اما اگر در تدوین لیست در شهرستان‌ها اختلاف نظر شود لیست شهرستان به استان می‌رود و در صورت عدم توافق به شورای سیاست‌‌گذاری می‌آید که گام مثبتی از سوی این شوراست.

این فعال سیاسی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: امیدواریم که مسائل در استان‌ها حل و فصل شود و در هر صورت جز استراتژی‌های شورای سیاست‌گذاری یکی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و دیگری کاندیداتوری حداکثری است تا تعداد زیادی ثبت‌نام کنند و سپس در لحظه آخر که احزاب بر لیست واحد توافق کردند دیگران کنار بروند.

بروجردی خاطرنشان کرد: و استراتژی دیگر این که در انتخاب هم کسانی را بیشتر مد نظر قرار دهیم که امکان رأی‌آوری بالاتری دارند و کسانی باشند که از تجارب بیشتری برخوردار باشند و این‌ها مجموع سیاست‌های اولیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات است که تدوین شده است.

وی گفت: اصلاح‌طلبان این هفته هم جلسه‌ای داشتند و مرتبا سیاست‌های مختلف را تدوین می‌کنند که اگر اتفاقی بیفتد چگونه عمل کنند.

۱۳۹۴/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...