نسخه چاپی

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در آمریكا

معاون بازاریابی مركز ملی فرش ایران از برنامه‌ریزی این مركز برای برپایی نمایشگاه فرش دستباف در كشور آمریكا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی فیض‌الهی در گفتگویی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال‌جاری ایران در دو نمایشگاه مهم بین‌المللی فرش و انواع کفپوش شرکت کرده است گفت: تجربه حضور در دو نمایشگاه بین‌المللی در کشور چین موجب شد تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی برای توسعه بازارهای جدید صادراتی با تجار و بازرگانان دیگر کشورها به رایزنی و مذاکره بپردازند.

وی افزود: البته ایران در نیمه دوم سال 94 نیز قرار است در بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و موکت که در آلمان برگزار می‌شود نیز شرکت کند.

فیض‌الهی با بیان اینکه در نمایشگاه دموتکس آلمان که دی ماه سال‌جاری برگزار می‌شود؛ ایران بنا دارد با بازرگانان آمریکایی جهت ورود به بازار آمریکا به مذاکره بپردازد اظهار کرد: قبل از اعمال تحریم‌های همه جانبه علیه کشورمان نزدیک به 25 درصد از صادرات فرش دستباف ایران به کشور آمریکا بوده که ما امیدواریم پس از توافق هسته‌ای و نیز اجرایی شدن برجام بتوانیم دوباره موقعیت گذشته‌مان را در بازار فرش دستباف آمریکا احیا کنیم.

به گفته معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، پیشنهاداتی از سوی بازرگانان آمریکایی و نیز تجار ایرانی‌الاصل آمریکا در بخش فرش دستباف به مرکز ملی فرش ایران ارائه شده که بر مبنای آن برپایی نمایشگاه قالی ایرانی در برخی از شهرهای آمریکا از جمله کالیفرنیا خواسته شده است.

وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه در کشور آمریکا پس از رفع کامل تحریم‌ها است.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...