نسخه چاپی

بزرگترین هكر كشور، هك شد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: بزرگترین هكر كشور در خراسان جنوبی دستگیر شده است كه جای تاسف دارد برای بعضی از مسئولان با توجه به اینكه علم و آگاهی بالایی را دارند اما بازهم فریب می‎خورند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید غلامرضا حسینی ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی حقیقی‌تر از فضای حقیقی است.

وی ادامه داد: معضل تکدیگری، اعتیاد و لانه‎نشینی در همه جا‌های کشور وجود دارد اما در استان خراسان جنوبی پیک جرم در شمال شهر بیشتر است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به روز جهانی علم و صلح، افزود: بیشترین کاربران فضای مجازی به علت عدم آگاهی و کنجکاوی دچار جرم می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در فضای مجازی از سنین هفت تا ۴۵ سال وجود دارد که ۷۵میلیون کاربر در حال فعالیت هستند و متاسفانه ۱۳میلیون نفر از شبکه‌های OTT استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارقام و آمار جرائم به درستی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: کاربران فضای مجازی افرادی با سن پایین و کسانی با علم هستند که فریب مجرمان را می‌خوردند.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: بزرگترین هکر کشور در خراسان جنوبی دستگیر شده است که جای تاسف دارد برای بعضی از مسئولان با توجه به اینکه علم و آگاهی بالایی را دارند اما باز هم فریب می‎خورند.

حسینی خاطر نشان کرد: خانواده مبدا آغاز هر آسیبی است که باید با برنامه‎ریزی درست مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از پرونده‌های جرائم فضای مجازی مشکلات خانوادگی مطرح می‌شود، گفت: بعضی از این جرائم پسر از مادرش اخاذی می‌کند و اگر خانواده تسلیم خواسته او نشوند تمام عکس‌های محرمانه و خانوادگی را پخش می‌کند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر با پیشگیری و آموزش نتوانیم جلوی این آسیب‌ها را بگیریم از این به بعد فضای مجازی قشر علمی جامعه را تخریب و بیچاره می‌کند.

حسینی با اشاره به افزایش آمار طلاق، گفت: ۸۰ درصد طلاق‎ها به علت اختلافات در فضای مجازی است که زوجین نسبت به یکدیگر بی‎اعتماد می‌شوند.

وی افزود: یک سری از جرائم وجود دارد که حذف و هضم نمی‌شوند باید با آنها مقابله کرد و حتی یک نفر خسارت ببیند برای ما زیاد است

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تصریح کرد: نخستین رویکردی که باید برای مقابله با این آسیب‌ها انجام شود آشنایی خانواده‎ها از آسیب‌های فضای مجازی است.

حسینی با بیان اینکه همه خوب سخن می‌گویند و خوب می‎نویسند اما در عمل کاری نمی‌کنند، گفت: پلیس و مقامات قضایی باید در آخرین جایگاه باشد اما با این شرایط در خط مقدم قرار دارند.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...