نسخه چاپی

محورهای سفر روحانی در سفر به فرانسه

روحانی در مصاحبه با شبكه‌های رادیویی فرانسه گفت: در سفر روز دوشنبه آینده به فرانسه مذاكراتی در حوزه حمل و نقل، كشاورزی و صنعت، به ویژه بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت و احتمالا قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز امضاء شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدحسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که قرار است دوشنبه هفته آینده به فرانسه سفر کند،‌در گفت‌وگو با با شبکه رادیویی فرانس ۲ و یورو ۱ به به حوزه‌ها و محورهای مذاکراتی که در این سفر با مقامات فرانسوی خواهد داشت، اشاره کرد و از احتمال امضای قرارد داد خرید هواپیمای ایرباس خبر داد.

به گزارش تریبون، روحانی در این مصاحبه‌ که در اختیار آسوشیتدپرس هم قرار گرفته، گفته است معمولا در کشور هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ایران همچنین گفته است معمولا زمانی که شرایط مناسب باشد خریداران ما از یک یا چند مورد شرکت خریداری می‌کنند که احتمالا این شرکت ایرباس خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات این سفر گفت: در دیدار من مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت، به ویژه مذاکراتی در بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت.

روحانی در این مصاحبه که در تهران انجام شده گفته است: در طول طی این دیدار پروتکل توافق امضا می‌شود که اساس آن توافقات بازرگانی و صنعتی خواهد بود.

در سپتامبر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران گفت:‌ایران با دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بوئینگ در حال مذاکره است که تا سال ۲۰۲۰ با آنها معامله کند اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

ایران همچنین جداگانه از این کشور خواسته است تا ناوگان فرسوده این کشور را نوآوری کند.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...