نسخه چاپی

درخواست آیت الله مكارم از ظریف

مرجع تقلید شیعیان گفت: قبلا نیز گفته‌ام كه باید اصل برجام را پایان یافته تلقی كرد و مناقشه كردن و نفی برجام پس از پایان اصل آن، با هیچ عقل و حكمتی سازگار نیست.

به گزارش نما ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار با وزیر امور خارجه که به قم سفر کرده بود، با تقدیر از زحمات وی در به فرجام رسیدن برجام، اظهار داشت: اگر زحمات و جدیدت شما نبود، برجام به فرجام نمی‌رسید. زحمات شما در تاریخ ثبت خواهد شد، هرچند بعضی‌ها شاید حق شناس نباشند، زیرا شما کار غیر ممکن را ممکن ساختید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: همان‌طور که قبلاً گفته‌ام باید اصل برجام را پایان یافته تلقی کرد. مناقشه کردن و نفی برجام، با هیچ عقل و حکمتی سازگار نیست و الان فقط باید برای نحوه اجرای آن بحث شود و به شما هم توصیه می‌کنم که در برابر مخالفتها، حساسیت نشان ندهید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، ایشان با اشاره به ضرورت مبارزه با گروههای تکفیری خاطرنشان کرد: این افراد را تنها با برخورد نظامی و امنیتی نمی‌توان از بین برد، بلکه باید به موازات کار سیاسی و نظامی، کار فکری کرد و ریشه‌های این جریان را خشکاند و در غیر این صورت، این روند ادامه پیدا می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سفر موفقیت آمیز هیئت‌های خارجی به قم تصریح کرد: وزارت امور خارجه کاری کند که این سفرها به قم بیشتر انجام گیرد و زمینه دیدار علما و نخبگان جهان با علمای حوزه فراهم‌تر شود، زیرا ما تأثیر این گفتگوها را در مقامات خارجی دیده‌ایم.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...