نسخه چاپی

عقاید مذهبی عامل اصلی طلاق زوج معروف هالیوود

عکس خبري -عقايد مذهبي عامل اصلي طلاق زوج معروف هاليوود

درخواست طلاق كیتی هلمز همسر ۳۳ ساله‌‌ تام كروز، برای جدایی از وی اعتقاد سخت تام كروز به باورهای كلیسای ساینتولوژی عنوان شده است.

به گزارش سرویس نما به نقل از « محبت نیوز» به نقل از «خبرگزاری آلمان»، تام کروز و کیتی هلمز در نوامبر سال 2006 طی مراسمی منطبق با رسوم ساینتولوژی در یک قصرایتالیائی با یکدیگر ازدواج کردند. عضویت تام کروز در کلیسای ساینتولوژی به سال 1986 باز می‌گردد و پیش از ازدواج نیز کیتی هلمز به این فرقه مذهبی که در برخی از کشورها از جمله آمریکا طرفداران زیادی دارد پیوست.

اما حالا پس از 5 سال زندگی مشترک گفته می‌شود که ساینتولوژی عامل اصلی ارائه تقاضای طلاق از سوی کیتی هلمز به دادگاهی در نیویورک بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها کیتی هلمز در سال‌های اخیر از این فرقه فاصله گرفته اما تام کروز همچنان یکی از اعضای ارشد فعال در کلیسای ساینتولوژی به شمار می‌رود و اصرار وی برای فرستادن فرزند مشترک 6 ساله به مدرسه شبانه‌روزی ساینتولوژیست‌ها موجب شده تا کیتی هلمز ضمن تقاضای طلاق درخواست حق حضانت کامل را نیز به دادگاه ارائه دهد.

بر اساس قوانین احتمال پیروزی کیتی هلمز برای بدست آوردن حق سرپرستی کامل فرزند در نیویورک بیش‌تر از لس‌آنجلس‌، محل اقامت این زوج است. از همین رو نیز یک منبع آگاه به سایت رادار آنلاین،‌از منابع پوشش خبرهای مربوط به چهره‌‌های سرشناس، گفته است که تام کروز با توجه به این که در لس‌آنجلس از شانس بیشتری برخوردار است، به همراه وکلایش می‌کوشد پرونده را به این شهر انتقال دهد.

ساختمان بین‌الملل کلیسای ساینتولوژی در لس‌آنجلس واقع شده است.

به گفته‌ سخنگوی تام کروز، وی از شنیدن خبر درخواست جدایی همسرش "شوکه" شده است. اما در روزهای گذشته جزئیاتی منتشر شده‌اند که صحت این امر را مورد تردید قرار داده‌اند؛ از جمله آن‌که کیتی هلمز در هفته‌های اخیر به همراه دخترش به تنهایی در یکی از خانه‌های متعلق به این زوج در نیویورک اقامت داشته‌اند. همچنین گفته می‌شود، کیتی هلمز آپارتمانی را برای خود و دخترش در منهتن اجاره کرده است.

تلاش برای ممنوعیت ساینتولوژی در آلمان تام کروز در سال‌های اخیر یکی از چهره‌های سرشناس کلیسای ساینتولوژی بوده است و در سال 2006 نیز در مراسم افتتاح کلیسای این فرقه در مادرید سخنرانی کرد.

ساینتولوژی در دهه‌ی 1950 از سوی ران هوبارد‌، نویسنده کتاب‌های علمی تخیلی بنیان نهاده شد. این نهاد خود را یک کلیسا می‌داند اما منتقدان ساختار آن را فرقه‌ای دانسته و این نهاد را متهم به "شستشوی مغزی" انسان‌ها می‌کنند.

در آمریکا ساینتولوژی به عنوان یک مذهب پذیرفته شده در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی آن را یک فرقه می‌دانند. بر اساس آمار دادگاه حفاظت از قانون اساسی آلمان، کلیسای ساینتولوژی در این کشور 5 تا 6 هزار پیرو دارد اما وکلای این کلیسا شمار ساینتولوژیست‌های فعال در آلمان را نزدیک به 12 هزار تن اعلام کرده‌اند.

سازمان امنیت داخلی آلمان فعالیت‌های این فرقه را از سال 1997 تحت کنترل دارد. شماری از سیاستمداران آلمان تاکنون برای ممنوعیت فعالیت‌های ساینتولوژی در این کشور تلاش‌هائی کرده‌اند. در ماه فوریه سال جاری کارشناسان هشدار دادند که این فرقه می‌کوشد از میان دانش‌آموزان مدارس آلمان عضوگیری کند.

به گفته‌ی یکی از مسئولان، در بروشورهایی که توسط این گروه در مدارس پخش شده، نامی از فرقه ساینتولوژی برده نشده، اما چنانچه دانش‌آموزی تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این فرقه داشته باشد، می‌تواند از طریق اینترنت با آن ارتباط برقرار کند. یکی از ویژگی‌های ساینتولوژی آن است که اگر عضوی از آن خارج شود، سایر اعضا موظف به منزوی کردن و زیر فشار روحی قراردادن وی می‌شوند.

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...