نسخه چاپی

واكنش كامرون به كشته شدن "جلاد داعش"

نخست‌وزیر بریتانیا نسبت به اخبار منتشر شده درباره جلاد داعش در سوریه واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه به انتشار خبر کشته شدن محمد اموازی جلاد داعش در حمله هوایی آمریکا در رقه سوریه واکنش داد.

نخست وزیر انگلیس گفت : شب گذشته آمریکا پس از حمله هوایی به رقه سوریه اعلام کرد که هدف این حمله نابودی محمد اموازی جلاد داعش معروف به جان جهادی است . با این حال هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم که این حمله موفقیت آمیز بوده است. با این حال اجازه دهید به صراحت بگویم همانطور که همواره گفته ام هر اقدامی لازم باشد صورت خواهیم داد که اموازی را ردگیری کنیم و اجازه ندهیم که جان افراد دیگر را نیز بگیرد. ما با آمریکا همکاری دایمی برای ردگیری وی داشته ایم. این تلاشی مشترک است و همکاری دو کشور در این زمینه مهم و اساسی بود. اموازی یک قاتل وحشی است. وی تصاویر سر بریدن امدادگران انگلیسی توسط خودش را منتشر کرده است. وی تهدیدی جدی و جاری برای افراد بی گناه نه تنها در سوریه بلکه در سراسر جهان از جمله انگلیس است. وی جلاد اصلی داعش است و نباید فراموش کرد که وی شمار زیادی از مسلمانان را نیز کشته است. وی همچنین قصد قتل شمار بیشتری از افراد را دارد. بنابراین کشتن وی یک اقدام دفاع از خود است و اقدام درست نیز همین است. امروز قصد دارم از آمریکا تشکر کنم. انگلیس دوستی بهتر یا متحدی بهتر از آمریکا ندارد.

کامرون افزود: من همچنین قصد دارم به همه افراد حرفه ای در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی امریکا و نیروهای مسلح به خاطر همه اقداماتی که برای کشور انجام می دهند تشکر کنم. آنها در این زمینه ها همکاری های گسترده ای با همکاران آمریکایی خود دارند. ما به آنها افتخار می کنیم و اگر حمله ای که در رقه صورت گرفت موفق بود و ما همچنان منتظر تایید آن هستیم حمله ای در قلب داعش بوده است و به افرادی که بخواهند به انگلیس و متحدان ما آسیب برسانند نشان خواهد داد که دامنه اقدامات ما بسیار گسترده است و ما تعهدی تزلزل ناپذیر داریم و هیچگاه آنچه باید برای شهروندان خود انجام دهیم را فراموش نخواهیم کرد. تهدیدی که داعش ایجاد کرده است همچنان ادامه دارد، انگلیس و متحدانش تا زمانی که این گروه تروریستی و ایدئولوژی آن را نابود نکنند از تلاش دست برنخواهند داشت. با این حال امروز قلب من و مردم این کشور با افرادی که است وحشیانه کشته شده اند. کنجی گوتو و هارونا یوکووا شهروندان ژاپنی ، استیون ساتلوف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی و عبدالرحمن کاسیگ امدادگر آمریکایی و دیوید هینز و آلن هنینگ امدادرسانان انگلیسی توسط جان جهانی کشته شده اند. هیچ اقدامی نمی تواند آلن و دیوید را به ما بازگرداند. شجاعت و فداکاری آنها به شدت در مقابل شکوه توخالی این قاتلان قرار دارد. دوستان و خانواده این افراد باید به آنها افتخار کنند همانطور که ما به آنها افتخار می کنیم. آنها بهترین شهروندان انگلیسی بودند و در خاطر ما باقی خواهند ماند.

۱۳۹۴/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...