نسخه چاپی

دموكرات‌ها كلینتون را كاندیدای ریاست‌جمهور خواهند كرد

نظرسنجی‌هایی كه توسط واشنگتن‌پست و شبكه خبری ای‌بی‌سی انجام شده‌اند نشان می‌دهند محبوبیت كلینتون در میان دموكرات‌ها 29 درصد بیش از ساندرز است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محبوبیت کلینتون 83 درصد است، در حالیکه ساندرز از محبوبیتی 54 درصدی برخوردار می‌باشد. عدم محبوبیت کلینتون 14 درصد و ساندرز نیز 25 درصد است. سه درصد نیز اعلام کردند که درباره بانوی اول پیشین آمریکا نظری ندارند و 21 درصد نیز درباره ساندرز بی‌نظر هستند.

ساندرز از تابستان تاکنون از افزایش 18 درصدی در محبوبیت خود برخوردار شده است اما هنوز هم فاصله زیادی از کلینتون دارد.

اگرچه ساندرز در میتینگ‌های انتخاباتی خود جمعیت زیادی را توانسته جمع کند اما نظرسنجی‌هایی که انجام شده‌اند نشان می‌دهند در رقابت برای بدست آوردن کاندیداتوری دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 از کلینتون عقب‌تر است.

میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند کلینتون اکنون در حدود 22 درصد از سناتور ورمونت فاصله دارد. کلینتون 54.2 درصد و ساندرز 32.6 درصد آراء‌ را در اختیار دارد.

با این حال ساندرز در ایالت نیوهمشایر، که جزو اولین ایالت‌هایی است که انتخابات در آن انجام می‌گیرد، توانسته فاصله‌ای نزدیک با رقیب خود داشته باشد. کلینتون 44 درصد و وی 42.7 درصد آراء‌نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

کاندیدای سوم دموکرات‌های فرماندار مارتین اومالی از ایالت مریلند است که در فاصله‌ای بسیار زیاد از این دو نفر قرار دارد.

۱۳۹۴/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...