نسخه چاپی

حتي عرب ها هم از ايران بازيكن نمي‌گيرند!

عزیزی:در فوتبال 'بلبشویی' است كه آن سرش ناپیدا است

عکس خبري -عزيزي:در فوتبال 'بلبشويي' است که آن سرش ناپيدا است

خداداد عزیزی كه سابقه حضور در تیم كلن آلمان را در كارنامه دوران بازیگری‌اش دارد پیش‌بینی می‌كند با تداوم شرایط فعلی در فوتبال ایران تا چند سال آینده لیگ كشورهای عربی هم بازیكنی از ایران نمی‌گیرند.

خداداد عزیزی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا کم شده است، گفت: «فکر می‌کنم که همه می‌دانند چرا لژیونر نداریم. دلیلش این است که فوتبالمان بسیار ضعیف شده است. عده‌ای مدعی‌اند که تیم ملی قوی داریم، ولی فکر می‌کنم که تمام ظواهر و جوانب نشان می‌دهد که فوتبال ما ضعیف شده است. نه تنها در جا می‌زنیم، بلکه به عقب برگشتیم. الان می‌بینیم که عمان هم در فوتبال انگلیس نماینده دارد اما ما نداریم.»


عزیزی در ادامه بیان کرد: «فکر می‌کنم که دلیل این موضوع ضعف فوتبال ما است. قبل از سال 98 یا در همان سال وقتی مقابل کره یا ژاپن قرار می‌گرفتیم، 10 نفر از بازیکنان ما لژیونر بودند و در لیگ‌های آلمان، اتریش، بلژیک و یونان بازی می‌کردند اما آن زمان ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها نهایت سه، چهار بازیکن لژیونر داشتند. وقتی که آنها اسامی بازیکنان ما را می‌خواندند، می‌ترسیدند. ژاپنی‌ها صد برابر رشد کرده‌اند، اما ما متاسفانه در جا زده‌ایم. اکثر بازیکنان ژاپنی و کره‌ای در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند و به دلیل ضعف فوتبالمان هیچ وقت زورمان به آنها نمی‌رسد. اگر این روند همین طور ادامه داشته باشد دیگر کشورهای عربی، هم از ما بازیکن نمی‌گیرند!»


بازیکن اسبق تیم ملی درباره علت ضعف فوتبال ایران گفت: «به شخصه دلایل ضعف را به مدیرتی فوتبال و ورزش کشور مربوط می‌دانم. ژاپنی‌ها و کره‌ای ها به سراغ مربیان تراز اول رفتند، ولی ما رفتیم از شیرینی فروشی کرواسی مربی آوردیم! مربیان درجه سه و چهار را می‌آوریم و ارقام نجومی هم به آنها می‌دهیم. شاید بیش از 15 مربی خارجی وارد فوتبال ایران شده باشند که حتی کشوری مانند پاکستان هم به سراغ آنها نمی‌رفت. این‌ها هم به دلیل مدیریت ضعیف و ارتباطات و دلال‌هایی است که وارد فوتبال شده‌اند. این مربیان جز ضربه زدن، کمکی به فوتبال ما نکرده‌اند. نه استعدادی ساختند و نه بازیکنی رو کردند. فقط پولی از فوتبال ما گرفتند و رفتند.»


وی به تیم‌های پایه هم اشاره کرد و گفت: «تیم‌های پایه استقلال و پرسپولیس فعالیت چندانی ندارند. خود من از پایه‌های ابومسلم به بزرگسالان تیم رسیدم و پس از آن از تیم ملی امید به تیم ملی بزرگسالان رفتم اما حالا این اتفاقات نمی‌افتد. دلال‌ها بازیکن می‌دهند و پول می‌گیرند. در فوتبال ما «بلبشویی» است که آن سرش ناپیدا است. فکر می‌کنم با این وضع باید به پیشنهاد یکی از اعضای فراکسیون ورزش اشاره کنیم که گفته بود دو سال فوتبال را تعطیل کنیم. باید کار دلال‌ها را بخوابانیم و همه این ارتباطات را ریشه کن کنیم.


او همچنین به عدم ثبات مدیریتی و تاثیر آن بر ضعف فوتبال اشاره کرد و گفت: «یکی از مشکلات دیگر فوتبال ما مدیران سیاسی هستند که به فوتبال می‌آیند و بیش از یک سال هم نیستند و در این یک سال قصد دارند همه کار کنند و از قهرمانی آسیا تا جام های دیگر را بگیرند. به همین دلیل ارقام بالایی را به بازیکنان می‌دهند. خوشحالم که بازیکنان این پول‌ها را می‌گیرند و خود من هم با آن موافقم، اما این قیمت‌های یک میلیاردی و دو میلیاردی واقعا نجومی است و این قیمت بازیکنان نیست. شک نکنید که این پول‌ها هم از جیب دولت خرج می‌شود. بالا رفتن قیمت‌ها به این شکل تنها تقصیر مدیرانی است که اکثرا سیاسی هستند و یک سال بیشتر نمی‌مانند.»


به گزارش ایسنا، عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغی که در فوتبال ایران داده می‌شود و شرایط راحتی که وجود دارد باعث شده که بازیکنان بی انگیزه شوند یا خیر، گفت: «این طور نیست. همه دوست دارند لژیونر شوند، اما لژیونر شدن به این سادگی نیست و باشگاه‌های اروپایی مانند باشگاه‌های ما با دلالی بازیکن نمی‌گیرند. بنابراین تلاش نکردن بازیکنان از دلایل لژیونر نشدن‌شان است. احمدرضا عابدزاده زمانی که بازیکن بود روزی سه بار تمرین می‌کرد یا علی دایی با سر بخیه خورده در تمرینات شرکت می‌کرد، ولی حالا بازیکنان با کوچک‌ترین آسیبی که می‌بینند در تمرین حاضر نمی‌شوند.»

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...