نسخه چاپی

اسید، سلاحی علیه زنان!*سند

در حال حاضر حداكثر مجازات برای اسیدپاشی 9 سال است، كه اگر رفتارمحكوم در زندان مناسب باشد، می‌تواند زود تر هم آزاد شود.

به گزارش نما به نقل از شهرزادنیوز، خشونت علیه زنان در کلمبیا گسترده است و اخیراً اسید پاشی روی آنان نیز رو به افزایش نهاده است. پارلمان کلمبیا هم‌اکنون در حال بررسی قانونی است که طبق آن مجازات های سنگین تری برای اسیدپاشان پیش‌بینی می شود.



به گزارش اینتر پرس، گلوریا استلا دیاس، نماینده پارلمان از «جنبش مستقل نوسازی مطلق»، با اشاره به از شکل افتادن چهره و پوست بر اثر سوختگی اسیدی، در این رابطه گفت که مرتکبین موجب می‌شوند که قربانیان هرگز آن را فراموش نکنند و از یاد نبرند که چرا اسید روی آن‌ها پاشیده شده است. بیشترین علت اسیدپاشی حسادت و بیشترین قربانیان زنان هستند. حتا خردسالان هم از اسید پاشی در امان نمانده اند.



در حال حاضر حداکثر مجازات برای اسیدپاشی 9 سال است، که اگر رفتارمحکوم در زندان مناسب باشد، می‌تواند زود تر هم آزاد شود. دیاس می‌خواهد با ارائه طرح قانونی مورد بحث، میزان مجازات را سنگین‌تر کند. وی خواهان حداقل 12 سال زندان برای اسیدپاشانی است که آن را علیه زنان، خردسالان و یا اشخاص مربوط به محیط اجتماعی به کار می برند. اگر علیه شخصی باشد که چهره اش نقش مهمی در زندگی شغلی اش دارد، این مجازات باید 20 سال باشد.



وی همچنین خواهان ایجاد یک شبکه اجتماعی برای قربانیان است تا آن‌ها را در زمینه‌های احتماعی روانی و حقوقی حمایت کند و افزون بر آن هزینه عمل جراحی آنان را متقبل شود.

000.jpg

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...