نسخه چاپی

سازمان ملل: آماده مذاكره با طرف‌های سوری هستیم

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، روز جمعه اعلام كرد این سازمان آماده مذاكرات با طرف‌های ذی‌ربط در سوریه برای حل بحران این كشور است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از «النشره» نوشت: «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اظهار داشت، حضور «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه در نشست‌‌های وین بسیار ضروری و الهام‌بخش این پیام برای ما بود که نشست وین مثمر ثمر است.

دی‌میستورا خطاب به کسانی که «دیروز در پاریس با اقدامات تروریستی می‌خواستند توجه جامعه جهانی را معطوف خود کنند»، گفت: «پاسخ را امروز (در وین) دریافت کردید. تحرکات و تلاش‌ها برای حل بحران سوریه فزاینده شده است.»

دی‌میستورا که در کنفرانس خبری مشترک با کری و لاوروف، افزود «ما برای آغاز مذاکرات با طرف سوری آماده هستیم و برای این‌ امر منتظر حمایت جامعه جهانی می‌مانیم.»

وی یادآوری کرد: «دولت سوریه برای اعزام هیئت خود آماده است. درخصوص معارضان نیز (باید بگویم) ما به آنها کمک خواهیم کرد. آنها صادقانه می‌خواهند برای حل بحران کمک کنند و آنها تیمی کامل برای مشارکت در مذاکرات تشکیل خواهند داد.»

این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: «هدف ما برقراری آتش‌بس در سوریه است. ما شاهد اعلام آمادگی برخی از طرف‌های بین‌المللی در برخی مسائل هستیم، همان‌گونه که اردن برای دستیابی به راه‌حلی در سوریه کمک می‌کند.

۱۳۹۴/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...