نسخه چاپی

ساماندهی فعالیت برندهای معروف در كشور

كارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش كالا در سطح عرضه در جلسه مشترك در ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز بر لزوم ساماندهی فعالیت برندهای معروف در كشور تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلسه این کارگروه که در غیاب قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت به ریاست «عباس نخعی» مدیر کل کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد،در خصوص واردات پوشاک و ثبت نمایندگی قانونی برندها (علائم تجاری) بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل کالاهای هدف ستاد در این جلسه گفت: برای پیشبرد برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالاهای گروه نساجی اقداماتی در نظر گرفته شده که یکی از آنها مدیریت واردات از طریق ثبت برندها است.

نخعی افزود: هم اکنون بیش از یکصد برند بدون داشتن نمایندگی رسمی کالاهای خود را عرضه می‌کنند و بدون تضمین کیفیت و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

وی درادامه اظهار داشت: اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت شناسایی و ضابطه مند کردن برندها (ثبت برندها) و در نتیجه بازرسی‌ها باید با قوت ادامه پیدا کند.

مدیرکل کالاهای هدف ستاد خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد هجوم برندها که بیشتر آنها فروشنده محصول نهایی هستند؛ تولید داخلی را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه باید تلاش کرد کیفیت تولید داخل به اندازه‌ای رشد پیدا کند که قابلیت رقابت با برندهای خارجی را داشته باشد.

نخعی به فروشگاه‌های مجازی نیز هشدار داد که از عرضه و فروش کالاهای خارجی که واردات قانونی به کشور ندارند خودداری کرده و قبل از اعلام فروش از واردات قانونی آن اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین از برگزاری نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیران بخش نساجی در دو هفته آینده خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در همه سطوح باید انجام گیرد تا ذی‌نفعان به خصوص مردم در جریان اقدامات سازنده دولت تدبیر وامید قرار گیرند.

در ادامه رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور اعلام کرد که از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری تا کنون 4 هزارو 500 بازرسی برای شناسایی برندها صورت گرفته که از این تعداد 173 واحد صنفی متخلف برای اعمال قانون به پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی معرفی شدند.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با ارایه گزارشی از 5 هزارو 294 مورد بازرسی از واحدهای صنفی پوشاک در سراسر کشور خبر داد و گفت: 108 پرونده تخلفاتی تشکیل و در حال رسیدگی است.

در ادامه نصراللهی مدیرکل دفتر صنایع نساجی اعلام کرد که اقدامات اخیر ترغیب قابل ملاحظه‌ای در تولید کنندگان داخلی ایجاد کرده و با امیدواری بیشتری در برنامه ارتقاء کیفی محصولات تولیدی مشارکت دارند.

۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...