نسخه چاپی

انتقاد قالیباف از جدایی ری از تهران

عکس خبري - انتقاد قاليباف از جدايي ري از تهران

دولت اعلام كرد كه متروهای شهرهای اقماری را خود احداث می‌كند، بعد از گذشت ۵ – ۶ سال دولت ناگزیر شد ساخت متروی شهرهای اقماری را دوباره به شهرداری تهران واگذار كند.

شهردار تهران با اشاره به جدایی ری از پایتخت گفت: امروز می‌گویند می‌خواهیم شهر ری را از تهران جدا کنیم و فردا می‌گویند می‌خواهیم در شمیرانات نیز فرمانداری مستقل ایجاد کنیم اما هیچکس چنین رفتاری را با پایتخت و شهر خود نمی‌کند و این کار کاملا غیر کار‌شناسی وغیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه‌های شهرک اکباتان و ارم سبز از خط ۴ متروی تهران با اشاره به جدایی ری از تهران، اظهار كرد:‌ اینکه هیات دولت تصمیم می‌گیرد بر اساس اختیاراتی که دارد فرمانداری یا بخشداری مجزایی را ایجاد کند چنانچه مطابق با ضوابط قانونی باشد می‌تواند دنبال شود اما اینکه حوزه‌های شهرداری را بخواهند از این مجموعه مجزا کنند، این کار چه از لحاظ اجتماعی و چه فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی یک کار کار‌شناسی نیست و تهران باید یکپارچگی خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: زمانی این بحث دنبال می‌شد که تهران باید به ۲۲ فرمانداری تبدیل شود اما مشکل ما این‌ها نیست و چنین ضرورتی واقعا وجود ندارد و کار‌شناسان نیز چنین کاری را تایید نمی‌کنند.

شهردار تهران ادامه داد: چند سال پیش دولت اعلام کرد که متروهای شهرهای اقماری را می‌خواهد خود احداث کند این در حالی بود که شهرداری تهران متروی کرج را احداث کرد اما بعد از گذشت ۵ – ۶ سال ناگزیر شدند که ساخت متروی شهرهای اقماری را دوباره به شهرداری تهران و شرکت متروی تهران و حومه برگردانند.

قالیباف تصریح کرد: بر این اساس شهرداری دوباره ساخت متروی فرودگاه امام (ره)، اسلامشهر، پرند، ورامین را در دستور کار قرار داده، البته با افتخار ما این مار را قبول کردیم چون این تصمیم یک تصمیم منطقی بود و امیدواریم در ۱۱ ماه آینده مترو تا فرودگاه امام (ره) ادامه می‌یابد و پس از آن تا شهر پرند ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین خط ۳ متروی تهران تا پایان سال به سمت اسلامشهر امتداد می‌یابد.

شهردار تهران در ادامه گفت: این جداسازی‌ها مشکلی را از مشکلات تهران حل نمی‌کند و ممکن است امروز بگویند می‌خواهیم شهر ری را از تهران جدا کنیم و فردا بگویند می‌خواهیم در شمیرانات نیز فرمانداری مستقل ایجاد کنیم اما هیچکس چنین رفتاری را با پایتخت و شهر خود نمی‌کند و این کار کاملا غیر کار‌شناسی وغیر قانونی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از حوزه مالی و اداری شهرداری تهران تقدیرهایی صورت گرفته است و دلیل این موضوع چیست، گفت: چند اتفاق مهم در این حوزه رخ داده که یکی از آن‌ها شفاف سازی در حوزه مالی است چنانچه تا قبل سال ۸۴ در مجموعه شهرداری هیچ حسابرسی صورت نگرفته بود و درآمد‌ها و هزینه‌ها روشن و شفاف نبود و به تایید مراجع ذی ربط من جمله شورای شهر نرسیده بود.

شهردار تهران تصريح كرد:‌ امروز در سایت شهرداری تهران درآمد و هزنیه‌های شهرداری بسیار شفاف و مشخص است و آخرین حسابرسی‌ها در سال ۸۷ و ۸۸ کلدینگ گرفته شده و کاملا قابل قبول است و سال ۸۹ نیز به طور حتم عملکرد قابل قبولی در این بخش خواهیم داشت.

قالیباف افزود: درآمدهای پایدار شهرداری هم افزایش یافته است، چنانچه در سال ۸۴ بودجه نقدی شهرداری حدود هزار میلیارد تومان و غیر نقدی دو هزار میلیارد بوده است، اما سهم این‌ها از حوزه درآمدی کمتر از ۱۵ درصد درآمد پایدار بوده ولی امروز درآمد شهرداری در حوزه نقدی و غیر نقدی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که نزدیک سه هزاز میلیارد تومان درآمد پایدار است، یعنی حدود ۳۰ درصد درآمد ما درآمد پایدار است.

وی تصریح کرد: درآمد پایدار، شفاف سازی مالی، حسابرسی و قیمت‌های تمام شده پروژه‌ها از افتخاراتی است که برای مدیریت شهری باقی مانده است.

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...