نسخه چاپی

خبر وحیدی از دریافت غرامت S300

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه این كمیسیون گفت: در این جلسه وزیر دفاع گزارشی از دریافت غرامت موشك های S300 از روسیه و ساخت موشك هایی با برد بلند، حراست از سهم 20 درصدی ایران در دریای خزر و خنثی سازی تهاجمات سایبری غرب علیه ایران ارائه داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سردار وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه امروز بود و معاونین و روسای سازمان های وزارت دفاع ایشان را همراهی کردند گفت: وزیر دفاع در این جلسه گزارشی از آخرین تحولات و دستاوردهای دفاعی کشور ارائه کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دستاوردهای جدید موشکی جمهوری اسلامی در مورد موشک ها S300 گفت: بعد از آنکه روسیه از دادن موشک های مذکور خودداری کرد، وزارت دفاع اولا نسبت به دریافت پرداخت های ایران اقدام کرد و حقوق ملت ایران را برگرداند و نسبت به خسارات وارده نیز اقدام شد و دادخواست لازم را ارائه دادند و قطعا خسارات آن را دریافت خواهیم کرد.

نقوی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر دفاع اقدام بعدی این وزارتخانه ساخت موشک هایی با برد بلند بود گفت: سردار وحیدی اعلام کرد این اقدام نیز با اتکا به توان علمی- فنی و تکنولوژیکی خودمان شروع شده و اکنون به موفقیت های قابل قبولی دست یافته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بر اساس گزارش سردار وحیدی 20 درصد سهم جمهوری اسلامی از دریای خزر از لحاظ کنترلی و فعالیت های دفاعی دریایی زیر پوشش وزارت دفاع است.

وی با بیان اینکه سردار وحیدی در این جلسه بر اهمیت دفاع سایبری به عنوان یکی از محوری ترین فعالیت های وزارت دفاع تاکید کرد،گفت:خنثی سازی تهاجمات اخیر سایبری علیه تاسیسات کشورمان، نشان از توان و ظرفیت علمی و تکنولوژیکی جمهوری اسلامی در حوزه دفاع سایبری داشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص تحولات سوریه هم بحث و بررسی صورت گرفت تصریح کرد: وزیر دفاع معتقد بود سوریه به این دلیل مورد طمع و توطئه غربی ها قرار گرفت که در مقابل تجاوزات و تهدیدات رژیم صهیونیستی موضع گیری کرد. آمریکا و متحدانش به همراه برخی کشورهای عربی سوریه را به کانون تروریست ها تبدیل کرده اند.

در پایان، وزیر دفاع به سوالات اعضای کمیسیون به طور مبسوط پاسخ داد. پس از جلسه کمیسیون، کمیته های سه گانه تشکیل جلسه دادند.

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...