نسخه چاپی

اظهارنظر نكونام درباره كاپیتانی استقلال

جواد نكونام می‌گوید، به استقلال آمده كه در این تیم به عنوان یك فوتبالیست بازی كند و بحث كاپیتانی برایش اهمیتی ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، جواد نكونام درنشست خبري كه پس از ثبت قراردادش با باشگاه استقلال امروز در ساختمان برگزار شد، درباره حضورش اظهار كرد: بحث آمدن من بحث ساده‌اي نبود و من با اوساسونا قرارداد داشتم و براي خارج شدن از اين تيم دو ميليون يورو بايد پرداخت مي‌شد. قراردام را سال گذشته با اوساسونا تمديد كرده بودم. قرارداد را به پنج سال تمديد كردم كه دوسال آن مشروط بود و قرار بود كه فوتبالم را درآنجا به پايان برسانم و اگر دوست داشتم براي جوانان آنها مربيگري كنم. با اين حال استقلال در اين ميان زحمت زيادي كشيد و پيگير كارها بود تا اين انتقال زود انجام شود.

جواد نكونام درباره بحث كاپيتاني استقلال گفت: آمده‌ام تا به عنوان فوتباليست بازي كنم و بحث كاپيتاني نه اينجا و نه در هيچ تيم ديگري وجود ندارد. اين بحث براي من مساله‌اي پيش پا افتاده است. مربي هر تصميمي بگيرد همان را قبول مي‌كنيم و كاپيتاني براي من اهميتي ندارد. باشگاه استقلال باشگاه بزرگي است و افراد زيادي در اين تيم بوده‌اند. من هم به عنوان يكي از بازيكنان براي استقلال و سربلندي‌اش تلاش مي‌كنم.

نكونام در پاسخ به اين سوال كه چرا از اوسوسونا جدا شد گفت: حدود هفت سال از فوتبال ايران دور بودم و اين مساله باعث شد كه به خانواده‌ام سخت بگذرد. براي خودم هم مشكل بود مخصوصا در پنج سال اول كه آنجا حضور داشتم به من سخت گذشت. يكي از دلايل جدا شدن من، بودن در كنار خانواده و ديگري مساله مالي است كه براي باشگاه اوساسونا پيش آمده است.

وي ادامه داد: اوساسونا سال گذشته خواست كه مبلغ قراردادم را كم كنم و من هم با توجه به لطفي كه آنها به من داشتند و مصدوميت من قراردادم را تمديد كردند. من هم تخفيف خوبي دادم و مبلغ را پايين آوردم و قرارداد سه ساله بستيم كه دو سال آن مشروط بود و امسال هم مي‌خواستند مبلغ قرارداد را پايين بياورم. آنجا شرايط خوبي داشتم و كاپيتان سوم بودم اما احساس كردم شرايطي كه مي‌خواهم اين فصل در اوساسونا وجود ندارد تا در اين تيم بمانم. استقلال را از كودكي دوست داشتم و از طرفي مي‌خواستم كه در شرايط جديد و در باشگاه جديد بازي كنم.

وي درباره اينكه گفته مي‌شد نيازي نبود به باشگاه اوساسونا مبلغي به عنوان رضايت‌نامه پرداخت شود گفت: باشگاه من را از ليست كنار نگذاشته بود در اين صورت بازيكن آزاد محسوب مي‌شدم. خود باشگاه قبل از تمرين‌ها ليست مازاد را اعلام كرده بود اما من در اين ليست نبودم.

جوادنكونام درباره اينكه آيا استقلال مي‌تواند با تيمي كه در اختيار دارد به قهرماني آسيا دست پيدا كند يا خير، گفت: صحبت در مورد قهرماني چه در ليگ برتر و چه در آسيا سخت است ولي مطمئن باشيد با اين شرايط كه تيم ما دارد دور از دسترس نيست. قلعه‌نويي هم مربي شناخته‌شده‌اي است و نياز به صحبت ندارد و در ليگ ايران هم توانايي‌اش را به نمايش گذاشته است. فكر قلعه‌نويي و بازيكنان تيم، قهرماني در آسيا است كه اين شرايط هم بازيكنان خوب مي‌توانند هموار كنند ولي تنها به بازيكن خوب داشتن بستگي ندارد و به تلاش زياد نياز دارد.

هافبك جديد استقلال در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكلات مالي باشگاه براي اين تيم حاشيه ايجاد نمي‌كند، گفت: اين بستگي به بازيكنان دارد آنها با توجه به شرايط زندگي به پول نياز دارند. در اسپانيا هم چنين مسايلي پيش مي‌آيد اما فكر مي‌كنم امسال سالي است كه تمام فكر و ذكر بازيكنان اين است كه به موفقيت برسند. نام استقلال بزرگ است و ما بازيكنان به فكر ماديات نيستيم. ديديد كه در بازي نخست بازيكنان بدون دريافت پول به ميدان رفتند.

وي همچنين درباره رقم قراردادش و اينكه گفته مي‌شود 350 ميليون تومان از استقلال گرفته است، گفت: من هيچ‌وقت رقم قراردادم را نگفتم و حالا هم نمي‌گويم چون اين مساله‌اي شخصي است و نمي‌توان گفت. اما مبلغ قرارداد به گونه‌اي است كه هم براي من و هم براي استقلال خوب است.

در ادامه نشست يكي از خبرنگاران پرسيد سايت باشگاه اوساسونا اعلام كرده است كه هيچ پولي از باشگاه استقلال نگرفته است و نكونام در واكنش به اين مساله گفت: من سايت اوساسونا را هر روز مي‌خوانم و تمرين‌هاي تيم را پيگيري مي‌كنم، اما جايي از سايت در مورد من ننوشته است و حتي اعلام نشد كه نكونام از اوساسونا رفته است. آخرين اخبار آنها مربوط به تمرين بود كه امروز هم تمرينشان تعطيل است.

هافبك جديد استقلال درباره ادامه فوتبالش گفت: قطعا به فوتبال اروپا برنمي‌گردم. سال قبل مي‌توانستم با اسپانيا قرارداد ببندم كه البته مبلغ كمتري هم به من مي‌دادند و با اين كار مي‌خواستند شرايط جديدي را هم تجربه كنم اما در اوساسونا ماندم و اين مساله برايم بهتر شد. امسال هم پيشنهاداتي داشتم ولي قصد داشتم تنها در اروپا و فقط در كشور اسپانيا بازي كنم. پيشنهادهايي از كشورهاي عربي بود ولي من فكر كردم كه بازي در ايران برايم لذت‌بخش‌تر است از تركيه هم پيشنهادي داشتم. استقلال باشگاهي است كه دوست داشتم براي آن بازي كنم نمي‌خواهم به پرسپوليسي‌ها بي‌احترامي كنم ولي هميشه بازيكنان به يك تيمي گرايش دارند و من هم استقلالي بودم. صد در صد فوتبالم را در ايران به پايان مي‌رسانم.

جواد نكونام در پاسخ به اين سوال كه آيا پرسپوليس هم با او مذاكره داشته ، گفت: آنها بامدير برنامه‌هايم صحبت كردند اما من دوست داشتم كه با استقلال به توافق برسم.

وي درباره اين مساله كه گفته مي‌شد چك باشگاه استقلال را قبول نكرده و چك شخصي فتح‌الله‌زاده را گرفته است، گفت: من نمي‌توانم درباره اين مساله چيزي بگويم ولي شرايط طوري بود كه به خاطر كاري كه مي‌خواست انجام بگيرد بايد مبلغ رضايتنامه به اوساسونا پرداخت مي‌شد تا بتوانم مبلغ قراردادم را از آنها دريافت كنم.

نكونام در پاسخ به اين سوال كه از چه زماني مي‌تواند براي استقلال بازي كند، گفت: نمي‌دانم از امروز تمرين‌هايم را آغاز مي‌كنم و هر وقت كه شرايط به وجود آمد بازي مي‌كنم.

هافبك جديد استقلال درباره آمادگي بدني‌ خودش نيز گفت: مدتي استراحت داشتم و بعد تمرين‌هايم را آغاز كردم و پس از آن صحبت با استقلال به وجود آمد و با توجه به اين مطالب نمي‌توانستم با اوساسونا تمرين كنم. اما در كمپ ملي تيم‌هاي خودم به صورت اختصاصي تمرين‌هايم را پيگيري مي‌كردم. ولي بايد با تيم تمرين كنم تا به شرايط ايده‌آل برسم از امروز هم در تمرين حاضر مي‌شوم و هر وقت مربيان صلاح بدانند بازي مي‌كنم.

كاپيتان تيم ملي درباره اينكه مذاكرات با استقلال از چه زماني آغاز شد، گفت: مذاكرات ما از سال 2006 آغاز شد كه خودم با قلعه‌نويي صحبت كردم و گفتم اگر در اروپا بازي نكنم به استقلال بيام. ولي مذاكرات امسال ما در تهران شروع شد و بايد بگويم كه من هم عادت ندارم بازارگرمي كنم. ديديد كه در اين مدت مصاحبه‌اي انجام ندادم حتي با رسانه‌هاي اسپانيايي نيز مصاحبه‌اي نكردم. ولي چون روند كار به گونه‌اي بود كه طولاني شد و من و استقلال بايد از اوساسونا رضايت مي‌گرفتيم عده‌اي فكر كردند كه اين كار شدني نيست.

او در پاسخ به اين سوال كه اگر كسي غير از قلعه‌نويي سرمربي تيم استقلال بود باز هم به اين تيم مي‌آمد يا خير؟ گفت: يكي از دلايلي كه به استقلال آمدم امير قلعه‌نويي بود، اما اولين دليلش خود استقلال است چندين سال است كه قلعه‌نويي را مي‌شناسم و او هم از دلايلي بود كه به اين تيم بيايم.

در ادامه نشست جواد نكونام در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاراني كه پرسيد چند گل در لاليگا به ثمر رسانده و زيباترين آن كدام است، گفت: 24 گل براي اوساسونا زدم و دومين گل‌زن اين تيم محسوب مي‌شوم و گل زدن براي من هميشه جذاب بوده و همه زيبا هستند و گلي كه به رئال بتيس زدم يكي از زيباترين گلهاي من بود و گل‌زني به بارسلونا هم از گلهاي مهم من بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا به پرسپوليس هم گل مي‌زند يا خير؟ گفت: من سعي مي‌كنم كه اول خوب بازي كنم تا تيمم برنده شود.

جواد نكونام در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه درباره جدايي تيموريان از استقلال پرسيده بود گفت: استقلال سال گذشته آنقدر هافبك‌هاي خوبي داشت كه كسي نمي‌توانست از فيكس بودن خودش اطمينان داشته باشد. تيموريان هم بازيكن بسيار خوبي است و فكر مي‌كنم استقلال همين حالا هم هافبك خيلي خوبي دارد و اين مساله با حضور و بدون حضور من تغيير نمي‌كند.

او همچنين در پاسخ به اين سوال كه استقلال چند درصد شانس قهرماني دارد، گفت: تيم‌هايي كه خوب يارگيري مي‌كنند براي قهرماني مي‌خواهند تلاش كنند و امسال هم هدف استقلال در ليگ و پس از آن آسيا است، هر چند كه كار سختي را پيش رو داريم چرا كه پرسپوليس ، سپاهان و مس سرمايه‌گذاري خوبي كردند و ما هم بايد تلاش كنيم تا به نتيجه برسيم.

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...