نسخه چاپی

حضور بیش از 12 هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین‌حسینی امسال

مسئول ستاد دانشجویی اربعین كشوری از اعزام بیش از 12 هزار دانشجو در قالب اعزام‌های انفرادی و كاروانی در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جواد تاجیک مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی و مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری در نشست‌خبری به تشریح برنامه‌های این ستاد دانشجویی در ایام پیاده‌روی اربعین پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیاده‌روی اربعین و اهداف آن یادآور شد: موضوع اربعین و پیاده‌روی اربعین باعث ارتباط بیشتر هر چه بیشتر کشورهای مسلمان و فعالان عرصه جهاد می‌شود.

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد جامع آرمانی و اتحاد مسلمانان است، گفت: مجموعه‌های دانشجویی به دلیل پیشروی در فعالیت‌های مختلف و جریان‌های مهم کشور در موضوع اربعین تصمیم گرفتند در کنار هم با برگزاری ستادی اهداف این پیاده‌روی اربعین را دنبال کنند.

تاجیک گفت:‌در همین راستا ستادی با عنوان ستاد دانشجویی اربعین کشوری با حمایت نهادهای آموزش عالی مانند وزارت علوم، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و مجموعه‌های مرتبط با ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت تشکیل شده است و پیگیری اقدامات مربوط به اعزام و فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی در طول پیاده‌روی اربعین را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: شعار امسال فعالیت این ستاد هیات من الذله است و مسئولان این ستاد به عنوان خدمتگذار در مسیرهای مختلف این پیاده‌روی اقدامات مختلفی را صورت می‌دهند.

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری ادامه داد:‌در فعالیت‌های این ستاد توجه ویژه‌ای به توصیه‌های مسئولان کشور در امر اربعین صورت گرفته است و از این جهت توصیه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان عالی ستاد اربعین در دستور کار است و تلاش کرده‌ایم همه چارچوب‌ها و مسائل مهم رعایت شود.

تاجیک با اشاره به آماری از اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین امسال گفت: اعزام دانشجویان به صورت خودجوش از چند ماه پیش شروع شده و گروه‌های مختلف دانشجویی اعزام خودجوش را آغاز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 7 هزار اعزام کاروانی در این پیاده‌روی باشیم که شامل دانشجویان و تشکل‌های مختلف و بسیج دانشجویی است.

وی یادآور شد: امسال بیبش از 5500 اعزام انفرادی دانشجویی خواهیم داشت و در این اعزام دانشجویان به صورت انفرادی اعزام‌هایی را خواهند داشت که از طریق سازمان نظام وظیفه، ستاد عتباد و عالیات و ستاد دانشجویی اربعین صورت می‌گیرد.

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری افزود: در کنار این افراد حدود 1100 نفر نیز به عنوان گروه‌های خدمت‌رسانی و رهنمای زائران با عنوان "سفیران اربعین" در این سفر حضور خواهند داشت.

تاجیک افزود: تعداد 9 موکب از طریق ستاد دانشجویی اربعین کشوری در مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا برنامه‌ریزی و نقطه‌یابی شده که این موکب‌ها چند منظوره هستند و کارهای فرهنگی و خدمت‌رسانی رایگانی را در این ایام انجام می‌دهند.

وی به اعزام خادمین برای اقدامات خدمات‌رسانی متنوع، برگزاری کنگره شعر اربعین به عنوان دیگر اقدامات این ستاد اشاره کرد و درباره اعزام بانوان به این سفر خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در اعزام‌ها وجود دارد کمتر از 10 درصد از این افراد را بانوان و خواهران تشکیل می‌دهند.

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری درباره بیشترین تعداد افراد از استان‌های مختلف کشور در این سفر گفت: بیشترین اعزام‌ها از استانهای تهران، اصفهان و فارس است و در این سفر برنامه‌های فرهنگی‌ای با حضور وعاظ و مداحان معروف مانند حجت‌الاسلام آقاتهرانی، پناهیان و مداحانی چون مطیعی و حدادیان صورت می‌گیرد.

تاجیک افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 90 درصد از اعزام‌ها از مرز چذابه صورت گیرد و د راین خصوص پیش‌بینی‌های شده است به طوری که 60 کاروان به توزیع محصولات فرهنگی خود در این پیاده‌روی می‌پردازند.

وی در پایان سخنان خود از معاونت فرهنگی وزارت علوم و اقدامات این معاونت در تشکیل این ستاد قدردانی کرد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم برای موضوعات فرهنگی مختلف و معنوی از این دست از دانشجویان حمایت می‌کنند و در تشکیل این ستاد نیز همراه و حامی دانشجویان بوده‌اند.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...