نسخه چاپی

تحویل سامانه اس-۴۰۰روسیه به چین دركمتر از دوسال

رسانه‌ها از امكان دریافت سامانه اس-۴۰۰ روسیه از سوی ارتش چین ظرف مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های خبری از امکان تحویل اولین محموله از سامانه پدافند موشکی اس-400 روسیه به جمهوری خلق چین تا قبل از اتمام سال 2017 خبر داده‌اند.

به نوشته مجله خبری «دیپلمات» ژاپن، سامانه پدافند موشکی «اس-400 تریومف» ظرف مدت 12 تا 18 ماه آینده در اختیار ارتش چین قرار خواهد گرفت.

یکی از مقامات صنعت دفاعی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس گفته است: «اولین محموله از قرارداد فروش سامانۀ اس-400 به چین، ظرف یک سال یا حداکثر یک سال و نیم آتی در اختیار این کشور قرار داده خواهد شد.»

امضای قرارداد خرید 4 تا 6 محموله از سامانه‌ پدافندی اس-400،‌ که در سامانه نامگذاری ناتو با عنوان «اس-آ 21 گرولر» خوانده می‌شود، در ماه آوریل سال جاری بطور رسمی اعلام شد. پیشتر، گمانه‌زنی‌ها از امضای قرارداد مذکور در سه ماهۀ نخست سال 2014 حکایت داشتند. ارزش این قرارداد میان مسکو و پکن حدود 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

در عین حال، صحبت درمورد جزئیات قرارداد تسلیحاتی چین و روسیه دشوار است. در مصاحبه‌ای که چندی پیش از قول مدیرکل سازمان صادرکننده تسلیحات روسیه، موسوم به «روس اوبرون اکسپورت»، در رسانه‌ها منتشر شد، «آناتولی ایسایکین» تأکید می‌کند افشای جزئیات قرارداد نظامی روسیه و چین امکان‌پذیر نیست.

ایسایکین در این مصاحبه می‌گوید: «چین اولین خریدار جدیدترین سامانه دفاع هوایی روسیه خواهد بود، و این مسأله حاکی از میزان بالابودن سطح راهبردی روابط ما است.»

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...