نسخه چاپی

نشان دهخدا به اساتید علوم انسانی اهدا شد

برگزیدگان جشنواره نشان دهخدا اولین دوره كتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر كشور ویژه علوم انسانی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، جشنواره نشان دهخدا، اولین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور ویژه علوم انسانی عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و رئیس کتابخانه ملی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم از آثار برگزیده و آثار شایسته تقدیر تجلیل به عمل آمد.

آثار برتر در حوزه های مختلف علم انسانی

جایزه دهخدا در حوزه جغرافیا به دکتر هوشنگ قائمی، دکتر آذر زرین و دکتر فرامرز خوش اخلاق، به خاطر تالیف کتاب «اقلیم شناسی مناطق خشک» و اثر برگزیده حوزه تاریخ به حجت الاسلام دکتر حسین عزیزی، به خاطر تالیف کتاب «نقد و بررسی منابع تاریخی فتوح در سه قرن اول هجری با رویکرد فتوح ایران» تعلق گرفت.

همچنین در حوزه ادبیات نشان دهخدا به دکتر ابوالفضل حری به خاطر تالیف کتاب «کلک خیال انگیز بوطیقایی ادبیات وهمناک» و اثر برگزیده حوزه فلسفه، به دکتر حمید رضا محبوبی آرانی به خاطر تالیف کتاب «زایش و مرگ تراژدی؛ تفسیری برزایش تراژدی از درون روح موسیقی نیچه» تعلق گرفت.

اثر برگزیده در حوزه ادیان و عرفان به دکتر شهای الدین وحیدی مهرجردی به خاطر تالیف کتاب «مرجئه» و اثر برگزیده در حوزه کارآفرینی به دکتر مهران رضوانی به خاطر تالیف کتاب «کارآفرینی بین المللی» تعلق گرفت.

آثار شایسته تقدیر در حوزه های علوم انسانی

آثار شایسته تقدیر در حوزه تاریخ اثر دکتر عبدالرحیم قنوات با عنوان «تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی» ، در حوزه ادبیات اثر دکتر علی درزی به نام «تعیین همبستگی های نحوی و آوایی در ساخت ارتقایی و مبتدا سازی در زبان فارسی» بود.

همچنین در حوزه علوم اجتماعی کتاب «جوانان و بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی» تألیف دکتر محمد سعید ذکایی، در حوزه علوم سیاسی کتاب احمد گل‌محمدی با نام «چیستی، تحول و چشم انداز دولت» شایسته تقدیر شدند.

در حوزه باستان شناسی دکتر حسن رضایی به خاطر تالیف کتاب «سکه‌های ایران در دوره اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان»، در حوزه اقتصاد قهرمان عبدلی به خاطر تالیف کتاب «نظریه بازی‌ها و کاربردهای آن» و آثار شایسته تقدیر در حوزه روانشناسی دکتر حسن شمس اسفندآباد به خاطر تالیف کتاب «روانشناسی محیط» شایسته تقدیر شدند.

به آثار برگزیده دو سکه تمام بهار آزادی و به آثار شایستگان تقدیر یک سکه بهار آزادی، یک لوح تقدیر با امضای وزیر کار و وزیر علوم و یک عدد نشان دهخدا از طرف انتشارت علمی و فرهنگی اختصاص یافت.

همچین وزارت فرهنگ و ارشاد لوح تقدیر با امضای وزیر ارشاد و یک جلد قرآن نفیس به نفرات برگزیده و شایستگان تقدیر ارایه کرد.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر یک قاب منبت ارایه داد.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...