نسخه چاپی

شرایط ثبت نام نخبگان در انتخابات فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات كشور با بیان اینكه باید شرایط ثبت نام نخبگان در انتخابات فراهم شود، گفت: فرمانداران شرایط این اقدام را فراهم كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی و توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های همدان، مرکزی و لرستان با وزارت کشور با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالار است و مسئولان بارأی مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب می‌شوند، بیان داشت: نظام سیاسی ایران یک نظام مردم‌سالار دینی است.

وی با بیان اینکه در اسفندماه سال جاری شاهد دو انتخابات مهم در کشور هستیم و به دنبال آن هستیم که در کشور انتخابات شکوهمندی برگزار کنیم، اظهار داشت: ابتدا باید قانونمند عمل کنیم و اساس را اجرای قانون بدانیم و باید به‌گونه‌ای عمل شود که انتخابات با حضور حداکثری مردم به انجام برسد.

مقیمی با تاکید بر اینکه مردم باید احساس کنند که رای آنان مؤثر است، بیان داشت: نخبگانی که برای انتخابات اعلام آمادگی می‌کنند باید دارای شرایط قانونی باشند.

وی تاکید کرد: انتخابات رقابتی با طرز تفکرهای مختلف است که در سایه انقلاب اسلامی پرشورتر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه انتخابات رقابتی موجب حضور رأی‌دهندگان بیشتری در پای صندوق‌های اخذ آرا خواهد بود، اذعان داشت: شرایطی باید فراهم شود که نخبگان در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه باید پرسید چرا تعداد ثبت‌نام کنندگان نخبه در انتخابات کم است، گفت: باید شرایطی فراهم کرد که شرکت نخبگان بیشتر شرکت کنند.

مقیمی با بیان صندوق رأی ملت و امانت و حق‌الناس است، ادامه داد: اگر به این حق بی‌توجهی کنیم تحت هیچ شرایطی نمی‌توان کوتاهی خود را جبران و اگر حقی ضایع شود نمی‌توان آنرا جبران کرد.

وی با بیان اینکه باید از رأی مردم صیانت کرد، گفت: فرمانداران افراد تأیید صلاحیت شده‌ را یکسان ببیند و باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که مردم احساس کنند برگزارکنندگان بی‌طرف هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: احترام و رعایت قوانین و مقررات در تمامی مراحل انتخابات باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است، گفت: تامین امنیت برگزاری انتخابات بر عهده فرمانداران و استانداران است و حفاظت صندوق‌ها به عهده نیروی انتظامی و دیگر نیروهای انتظامی خواهد بود.

مقیمی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید به مسائل حقوقی آشنا شوند و اظهارنظرها و تصمیم‌گیری‌ها باید با رعایت مسائل حقوقی انجام شود، ادامه داد: ۹۶۰ هزار نفر ستاد اجرایی انتخابات هستند و ممکن است یک‌سوم رای گیری انتخابات در حوزه های انتخابیه به‌صورت رایانه ای برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه احزاب سیاسی که از نظام مجوز گرفته‌اند، می‌توانند فعالیت کنند، بیان داشت: تا زمانی که فعالیت‌ها در حال انجام است نباید جلوی آن‌ها را گرفت و فرمانداران باید از احزاب شناسنامه‌دار حمایت کنند.

مقیمی عنوان کرد: تمام گروهای سیاسی باید موردحمایت فرمانداران قرار گیرند.

۱۳۹۴/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...