نسخه چاپی

جایگاه ایران در آخرین رنكینگ سال 2015 فیفا

امتیازات درج شده در كارنامه هر یك از تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه ماقبل پایانی سال 2015، بدان معناست كه جایگاه اول بلژیك در رده‌بندی كلی و جایگاه شاگردان كی‌روش در میان تیم‌های آسیایی بدون تغییر خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه خبری ESPN‌ در گزارشی به بررسی امتیازات و جایگاهی که هر یک از تیم‌های ملی بالانشین رده‌بندی فیفا در ماه دسامبر، آخرین ماه از سال 2015 خواهند داشت پرداخته است.

بر اساس این گزارش، بااعلام آخرین رده‌بندی فیفا در سال 2015 که پنجم دسامبر (12 آذر) صورت خواهد گرفت، تیم ملی بلژیک به لطف امتیازات پیروزی‌ 3 بر یک بازی دوستانه‌اش برابر تیم ملی ایتالیا، برای دومین ماه متوالی در صدر رده‌بندی تیم‌های ملی جهان خواهد ماند.

همچنین آرژانتین، ‌نایب قهرمان جام جهانی 2014 و کوپاآمه‌ریکای 2015، سال میلادی جاری را با یک پله صعود و در رده دوم به پایان خواهد رساند که دلیلش نتایج اخیر این تیم در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای لاتین است. (یک تساوی برابر برزیل و یک پیروزی در خانه کلمبیا).
در همین حال تیم ملی اسپانیا که تا ماه جولای در رده نازل دوازدهم قرار داشت، با صعود چشمگیر به لطف پیروزی 2 بر صفرش برابر انگلیس، سه پله صعود خواهد کرد و به رده سوم خواهد رسید.

آلمان، قهرمان جام جهانی 2014 اما به خاطر ناکامی در کسب امتیاز و قبول شکست در خانه فرانسه، دو پله سقوط می‌کند و در رده چهارم قرار می‌گیرد. یک پله پایین‌تر شیلی در رده پنجم باقی خواهد ماند اما برزیل با صعودی دو پله‌ای در رده ششم قرار خواهد گرفت. پرتغال اما با سقوطی سه پله هفتم خواهد شد و در همین حال کلمبیا نیز با یک پله نزول تیم به عنوان تیم هشتم جهان سال 2015 را به پایان خواهد رساند. با حضور تیم‌های ملی انگلیس و اتریش به ترتیب در رده‌های نهم و دهم، جمه 10 تیم برتر جهان در ماه دسامبر کامل می‌شود.

در جمع 20 تیم بالای جدول اما بیشترین صعود از آن اکوادور خواهد بود که هشت پله ارتقا خواهد داشت و به رده سیزدهم می‌رسد. دلیل صعود چشمگیر این تیم پیروزی‌های متوالی‌اش برابر اروگوئه و ونزوئلا در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بوده است.

در سایر قاره‌های جهان هم اما تغییراتی در رده‌بندی تیم‌ها صورت خواهد گرفت. در قاره آفریقا ساحل عاج با صعود سه پله‌ای تیم اول قاره سیاه خواهد بود و تیم بیستم جهان. در آمریکا شمالی و کونکاکاف هم مکزیک که دو پله صعود خواهد داشت و در رده 22 جهان قرار خواهد گرفت، رده‌ بالاترین تیم خواهد بود. تیم ملی ایران هم همچون چندین ماه گذشته تیم برتر آسیا خواهد ماند که دلیل آن پیروزی‌هایش برابر تیم‌های ملی ترکمنستان و گوام در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه است. با این حال شاگردان کی‌روش با دو پله سقوط سال 2015 را به عنوان تیم چهل و پنجم جهان به پایان خواهند رساند.

رده‌بندی 20 تیم برتر جهان در آخرین رنکینگ فیفا به شرح زیر خواهد بود:
1- بلژیک
2- آرژانتین
3- اسپانیا
4- آلمان
5- شیلی
6- برزیل
7- پرتغال
8- کلمبیا
9- انگلیس
10- اتریش
11- اروگوئه
12- سوئیس
13- اکوادور
14- هلند
15- ایتالیا
16- رومانی
17- ولز
18- کرواسی
19- ساحل عاج
20- مجارستان

۱۳۹۴/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...