نسخه چاپی

10 هزار تماس تلفنی در رابطه با كودك‌آزاری

رئیس مركز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از 10 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در رابطه با موارد كودك آزاری طی سال 93 خبر داد و گفت: از این میان 2 تا 3 هزار مورد با مداخله مددجویان همراه بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین اسدبیگی ظهر امروز در گردهمایی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان با بیان اینکه این آمار تنها به مثابه نوک کوه یخ هستند که روی آب شناور شده اند، اظهار داشت: در بیشتر موارد مربوطه، چنین خشونت‌هایی پنهان می‌مانند.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی در صدر دستگاه‌هایی است که با بحران و خشونت‌ها مقابله می‌کند، افزود: با این وجود به طور میانگین وقتی تعداد کل تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی را بر 31 استان تقسیم می‌کنیم، روزانه فقط 13 مورد تماس با این پایگاه‌ها برقرار می‌شود.

اسدبیگی، شایعات مبنی بر منحل شدن اورژانس اجتماعی را رد کرد و گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی روز به روز افزایش می‌یابد، بدیهی است که اورژانس اجتماعی منحل نمی‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی تبیین کرد: متأسفانه اکثر تماس‌هایی که با اورژانس برقرار می‌شود در رابطه با کمک و راهنمایی‌های درون سازمانی است، در صورتی که تمایل ما این است که بخش‌های مربوط به کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی بیشتر فعال باشند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تنها 8 درصد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری، 7 درصد مربوط به همسرآزاری و یک درصد از تماس‌ها مربوط به خودکشی است.

این مسئول، تماس‌های برقرار شده با اورژانس اجتماعی را به سه شیوه تماس تلفنی، مراجعه حضوری و مراجعه به اورژانس تفکیک و تصریح کرد: 10 هزار و 150 مورد کودک آزاری طی سال 93 از طریق تماس تلفنی، 9 هزار و 200 مورد کودک آزاری از طریق اورژانس و 30 هزار و 920 مورد کودک آزاری با مراجعه حضوری گزارش داده شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه 6 هزار کودک خیابانی سالانه توسط بهزیستی ساماندهی می‌شوند، عنوان داشت: در بیش از 100 کشور جهان، کودکان از تهدید به تنبیه بدنی با چوب، کمربند و سایر موارد در مدارس رنج می‌برند.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، کودک‌آزاری را به چند گروه متفاوت تفکیک کرده و اظهار داشت: کودک آزاری جسمانی بیشترین نوع کودک آزاری است که گزارش داده می‌شود و در مقابل آن کودک آزاری جنسی بیشترین نوعی است که پنهان می‌ماند.

وی ادامه داد: کودک آزاری عاطفی نوع دیگری است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود و در قالب مسخره کردن و اسم گذاشتن روی کودک خود را نشان می‌دهد و همچنین مسامحه و سهل‌انگاری در زمینه کم توجهی به غذا و پوشاک بچه نیز انواع دیگر از کودک آزاری است.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی، تصریح کرد: کودکان بی‌سرپرست از طریق دستگاه قضایی وارد بهزیستی می‌شوند و خروج آنها در مورد پسران پس از پایان خدمت سربازی دو سال فرصت دارند تا تشکیل زندگی مستقل دهند که ما از آنها حمایت مالی می کنیم.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: دختران نیز تا زمان ازدواج تحت پوشش بهزیستی هستند و از تحصیل نیز منعی ندارند و طی این مدت از طریق بهزیستی تأمین می‌شوند.

۱۳۹۴/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...