نسخه چاپی

لاوروف به اظهارات اوباما پاسخ داد

وزیر خارجه روسیه در واكنش به اظهارات مقامات غربی مبنی بر لزوم كناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت گفت كه حل ناآرامی‌های سوریه بدون اسد امكانپذیر نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا که اعلام کرده بود که بعید است با ادامه حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در قدرت، جنگ داخلی سوریه حل شود، گفت: «هیچ راهی وجود ندارد که بحران سوریه به صورت صلح‌آمیز بدون حضور اسد حل شود».

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف تأکید کرد که تعیین پیش‌شرط کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت برای پیوستن مسکو به مبارزه علیه داعش «غیرقابل قبول» است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) به «رادیو روسی» (Radio Rossii) اعلام کرد که سیاستمداران غربی بعد از حملات تروریستی اخیر در پاریس به این مسئله پی می‌برند که مبارزه با تکفیری‌های «داعش» و نه سرنگونی «بشار اسد»، وظیفه اصلی در سوریه به حساب می‌آید.

وی در اینباره گفت: «شرکای غربی ما به بیهودگی دنبال کردن این خط و این اولتیماتوم که اگر اسد کناره‌گیری کند، تمامی مشکلات حل می‌شود، پی برده‌اند».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «من فکر می‌کنم که تماس تلفنی فرانسوا اولاند (رئیس‌جمهور فرانسه) به ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) به دنبال حملات تروریستی فجیع پاریس و پیشنهاد وی برای هماهنگ شدن با تلاش‌های ما و واکنش رئیس‌جمهور روسیه و تمایل وی برای همکاری بعنوان همپیمان، همگی نشان می‌دهد که سیاستمداران عاقل، موضوعات فرعی و جانبی را رها کرده‌اند و بر اولویت اصلی متمرکز شده‌اند و آن تلاش برای مقابله با داعش و غلبه بر مواضع آنها در سراسر جهان است».

لاوروف بر ادامه حضور اسد برای رفع ناآرامی‌های سوریه تأکید کرد و گفت که حل درگیری‌های مسلحانه در سوریه و رسیدن به صلح بدون مشارکت اسد غیرممکن است.

لاوروف در اینباه تأکید کرد: «آنها در غرب گفتند که اسد به روزهای پایانی نزدیک می‌شود اما این روزها همچنان ۵ سال دیگر نیز ادامه دارد و تمامی این پیش‌بینی‌های غرب و دیگر ادعاهای همکاران ما مبنی بر اینکه افراد به پا می‌خیزند و او (اسد) را سرنگون می‌کنند، به واقعیت تبدیل نمی‌شود و درست از کار درنمی آید».

وی سپس با اشاره به به این موارد گفت: «این فقط یک معنا دارد: اسد بازتابی از منافع بخش چشمگیری از جامعه سوریه است و بنابراین یک راه‌حل صلح‌آمیز بدون مشارکت او قابل یافت نیست».

۱۳۹۴/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...