نسخه چاپی

دمشق: حمله بدون هماهنگی با سوریه و روسیه تجاوز است

«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسكو در واكنش به اظهارنظرهای اخیر مقام های كشورهای غربی به ویژه آمریكا مبنی بر برنامه ریزی برای مداخله نظامی به بهانه مبارزه با داعش، گفت: هرگونه اقدام با عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش بدون كسب موافقت دمشق و مسكو تجاوز به سوریه محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «روس بالت» امروز (پنجشنبه) به نقل از حداد نوشت: هر قدرت یا کشوری که درصدد اعلام مقابله با تروریسم در خاک سوریه باشد، نخست باید اقدامات خود را با ارتش و دولت کشور ما هماهنگ کند.
وی افزود: این تصمیم شامل فرانسه هم می شود و اقدام این کشور بدون کسب هماهنگی با دمشق تجاوز محسوب می شود.
سفیر سوریه اعلام کرد: نکته مهم این است که هماهنگی با روسیه نیز به گونه خودکار دربرگیرنده هماهنگی با سوریه نیز می شود.
حداد ادامه داد: مسکو از آغاز بحران سوریه، پیشگامی تلاش ها برای نابودی تروریسم را برعهده دارد و بنا بر این، سوریه موافق است که روسیه تمامی اقدامات را در این زمینه با کشورهای دیگر هماهنگ کند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، کویت، عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

۱۳۹۴/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...