نسخه چاپی

ایران در امور داخلی یمن مداخله نكند!

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در واكنش به سفر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران گفت: ایران در امور داخلی ما مداخله نكند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در واکش به سفر «اسماعیل ولد‌الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران، با تکرار اتهام‌زنی‌ها گفت ایران حق دخالت در امور داخلی یمن را ندارد.

وی در تماسی تلفنی از عدن با روزنامه «الشرق الاوسط» تاکید کرد تهران حق دخالت در امور داخلی یمن یا ایفای هر نقش سیاسی در این باره را ندارد.

یاسن افزود: «عبد ربه منصور هادی» (رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن) به پیام «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل برای مذاکره میان طرفین با نظارت سازمان ملل پاسخ مثبت داده است و هیأتی در این باره مشخص شده و نشست‌های مقدماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد حکومت برکنار شده یمن (منصور هادی)، روابطش با تهران را قطع کرده و سفیرش را فرا خوانده و سفارتش را بسته پس تهران حقی برای دخالت در امور یمن ندارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن چهارشنبه هفته جاری به منظور رایزنی با مقامات کشورمان درباره اوضاع یمن وارد تهران شد.

او با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای این وزارتخانه دیدار و درباره آخرین تحولات یمن به رایزنی پرداخت.

۱۳۹۴/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...