نسخه چاپی

اعتراف آمریكا درباره سلاح‌های شیمیایی داعش

یك خبرگزاری آمریكایی از تلاش گروه تروریستی داعش برای ساخت سلاح‌های شیمیایی خبر داده و از این مساله ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش نما به نقل از ابنا، آسوشیتد پرس به نقل از مقامات بلندپایه عراقی و آمریکایی نوشت: گروه تروریستی داعش، برخی عناصر خود را بر ساخت و دستیابی به سلاح‌های شیمیایی متمرکز کرده است.

چندی پیش نیز «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، هشدار داده بود که این گروه تروریستی در پی ساخت و بکارگیری سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک در جنگ‌های خود است.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین مدعی شد که داعش تعدادی از دانشمندان عراقی، سوری و نیز دانشمندان خارجی را به همین منظور در مناطق تحت سیطره خود، گرد هم آورده است.

این منبع افزود: اگرچه داعش قبلا در مناطقی از سوریه از گاز خردل استفاده کرده بود، ولی منابع اطلاعاتی آمریکا، نسبت به ظرفیت و قدرت آنان برای ساخت سلاح‌های پیشرفته شیمیایی، تردید دارند.

یک مقام بلند پایه اطلاعاتی عراق نیز در این باره به آسوشیتد پرس گفت: گروه تروریستی ــ تکفیری داعش، آزمایشگاه و سایت مخفی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی دارد، همچنین دانشمندانی را در اختیار گرفته است که می‌توانند داعش را در رسیدن به این هدف خطرناک و مهلک کمک کنند.

به گزارش این رسانه‌ آمریکایی، مسئول کمیته دفاع و امنیت مجلس اعلای اسلامی عراق گفته است: روسیه هزار سامانه دفاعی موشکی برای مواقع حملات شیمیایی به عراق تحویل داده است.

«حکیم الزمیلی» افزود: داعش دانشمندانی از چچن، شرق آسیا و نیروهای بعث عراق را در راستای دستیابی و ساخت سلاح‌های شیمیایی به خدمت گرفته است.

۱۳۹۴/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...