نسخه چاپی

دستگاه‌های دولتی مسئله امربه‌معروف را جدی بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تذكر به دستگاه‌های دولتی استان، گفت: ضروری است مسئله امربه‌معروف و نهی از منكر توسط دستگاه‌های دولتی جدی گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با تذکر به دستگاه‌های دولتی استان پیرامون جدی گرفتن مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: این مسئله حیاتی باید توسط دستگاه‌های دولتی در همه شئونات جدی گرفته شود.

وی در ادامه امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف حکومت اسلامی برشمرد و گفت: اقامه نماز، توسعه ذکات و گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر جزو وظایف حکومت اسلامی است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه دایره شئونات امربه‌معروف و نهی از منکر وسیع است، گفت: قانون حمایت از آمران امربه‌معروف و نهی از منکر به تصویب رسیده است و این در حالی است که دولت به این قانون در ابتدا ایراد گرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه دولت در ابتدا مدعی شد که به دلیل وجود برخی ایرادات، این قانون را اجرا نمی‌کند، گفت: این قانون پس از مخالفت دولت به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد و پس از رفع ابهامات این قانون مصوب و به تائید مقام معظم رهبری رسید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه این قانون برای دولت لازم‌الاجرا است، گفت: این در حالی است که معاون رییس‌جمهور مدعی می‌شود که برخی از بندهای قانون حمایت از آمران امربه‌معروف و نهی از منکر با قانون اساسی مغایرت دارد.

اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر خواسته رهبری و مردم است

وی در ادامه خطاب به معاون رییس‌جمهور گفت: این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای نگهبان رسیده است و دولت باید این قانون را اجرا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه را نجات می‌دهد، گفت: اجراشدن قانون امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همه است مردم با تذکر لسانی و مسئولان و دستگاه‌های دولتی با اجرای بندهای قانون باید به توسعه ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه کمک کنند.

خطیب جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه رشوه، بیکاری و بداخلاقی‌های رایج در دستگاه‌های دولتی منکر است، گفت: اگر مسئولان نخواهند به دستورات رهبری در خصوص اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند کار خراب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دستورات رهبری فصل الخطاب است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فراموش نشود چرا که عده‌ای در تلاش هستند در باورهای دینی، انقلابی و مسائل اخلاقی مردم خلل ایجاد کنند.

خطیب جمعه کرج یادآور شد: رییس‌جمهور در جلسه شورای انقلاب فرهنگی دستور داد که وضعیت اختلاط در دانشگاه‌ها موردبررسی قرارگیری و این در حالی است که در یکی از دانشگاه‌ها اردوی مختلط برگزار شد حال این سؤال مطرح است رییس دانشگاه به چه مجوزی اردوی مختلط برگزار کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مگر ملوک‌الطوایفی است که برخی هر طور دلشان می‌خواهد عمل می‌کنند، گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی اجرای کامل قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

عامل اصلی حملات تروریستی به پاریس اروپا و آمریکا است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه برخی به دنبال نفوذ دشمن هستند، گفت: باید راه‌های نفوذ را شناسایی کرد تا برخی نتوانند با برگزاری اردوهای مختلط و زیر سؤال بردن امربه‌معروف و نهی از منکر زندگی طیبه اجتماعی مردم ایران اسلامی را به خطر بیندازند.

وی در ادامه سخنان خود به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معضلات محیط زیستی مربوط به ایران نیست و دامن همه جهان را گرفته است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوط به حفظ محیط‌زیست طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به وظایف خود عمل کنند چرا که مسائل مربوط به محیط‌زیست جناحی نبوده و مربوط به گروهی خاص نیست به همین منظور نباید با محیط‌زیست جناحی برخورد شود.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان کرد: برخی تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی انجام می‌شود متأسفانه برخی از این تصرفات غیرقانونی ولی از راه‌های قانونی انجام می‌شود امیدواریم در این خصوص دستگاه‌های مسئول بیشتر دقت کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه سخنان خود به حمله تروریستی داعش به اروپا اشاره کرد و گفت: اروپا و آمریکا همین مسئله را بهانه‌ای برای دخالت بیشتر در امور کشورهای منطقه قرار می‌دهند و به ناامنی‌ها دامن می‌زنند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه عامل اصلی حملات تروریستی در پاریس را اروپا و آمریکا دانست و گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند تا انسجام میان مسلمانان از بین برود می‌خواهند که مسلمانان به قدرت بین‌المللی دست پیدا نکنند.

برخی حاضر نیستند مردم شعار مرگ بر آمریکا سر دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اروپا و آمریکا موجی از شکاف و اختلاف و هراس در جامعه بین‌المللی ایجاد کرده‌اند، گفت: تقسیم‌بندی تروریست به خوب و بد دامن خودشان را گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم و از دشمن غفلت نکنیم، گفت: برخی حاضر نیستند مردم شعار مرگ بر آمریکا سر دهند به این دسته از افراد باید اعلام کنیم این تفکرِ گزافی است و مردم ایران اسلامی هیچ‌گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه خطر آمریکا زیاد است به یکی از بیانات امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند خطر آمریکا به حدی است که اگر غفلت کنیم نابود می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: تا حد توان در مقابل آمریکا غفلت نمی‌کنیم و در مقابل سیاست‌های غلط آمریکا شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

وی در ادامه به رژیم غاصب اسراییل اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود اسم آمریکا را بُرد و نامی از رژیم کودک کش اسراییل به زبان نیاورد رژیمی که دست به هر جنایتی می‌زند ملت ایران شعار مرگ بر اسراییل را هم فراموش نخواهند کرد.

خطیب جمعه کرج به رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: این رژیم سگ تعلیم‌دیده آمریکا در منطقه است که جنایات اسراییل را ادامه می‌دهد و به جان جهان اسلام افتاده است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: تفکر بسیج مربوط به قرن حاضر نیست و از ابتدای خلقت تفکر بسیجی وجود داشته است.

وی هفته بسیج را فرصت مغتمنی دانست که تفکر متعالی بسیج بازخوانی و بازگو شود و گفت: تفکر بسیج در دوران دفاع مقدس شکل خاصی به خود گرفت.

راه نجات کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی داشتن تفکر بسیجی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بسیاری از مردم بسیج را یک‌نهاد نظامی می‌دانند، افزود: بسیج دارای ابعاد مختلفی است و در همه زمینه‌ها احساس مسئولیت می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: بسیجیان باید دشمن‌شناس بوده و با بصیرت در مقابل نفوذ دشمنان ایستادگی کنند.

وی در ادامه سخنان خود به شخصیت «عمار یاسر» اشاره کرد و گفت: عمار در جنگ صفین ۹۰ ساله بود مشکلات پیرامون علی ابن ابی‌طالب(ع) را شناسایی می‌کرد و برای مقابله با مشکلات از جان‌ودل مایه می‌گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه عمار یاسر در مقابل ظلم سکوت نمی‌کرد، گفت: در همه دوران برخی افراد هستند که در مقابل برخی جریانات سکوت می‌کنند تا منافع و موقعیت اجتماعی اشان به خطر نیفتد.

وی سکوت در مقابل ظلم را بسیار خطرناک دانست و افزود: چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای با این تعبیر «این عمار» به دانشجویان، طلاب، علمای دینی و همه آنانی که در خط مقدم جنگ با دشمن هستند خطاب کردند جایی که تشخیص برای مردم سخت می‌شود باید مانند عمار روشنگری و شبهه زدایی کنید.

خطیب جمعه کرج سکوت کردن در مقابل جریان‌های انحرافی را از دشمنی که در مقابل ایستاده است خطرناک‌تر توصیف کرد و گفت: مبارزه با دشمن ظاهری راحت‌تر از مبارزه باکسانی است که سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بسیجیان تلاش می‌کنند به دستورات رهبر معظم انقلاب عمل کنند، گفت: بسیج برای برطرف کردن معضلات اجتماعی تلاش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نفوذ دشمن و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی مکرر تأکید می‌کنند، گفت: راه نجات کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی داشتن تفکر بسیجی است.

۱۳۹۴/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...