نسخه چاپی

رییس سازمان لیگ در گفتگو بانما:

به كی روش حق می دهم/ برای مردم این مسائل شبهه برانگیز است!

عکس خبري -به کي روش حق مي دهم/ براي مردم اين مسائل شبهه برانگيز است!

مهدی تاج گفت:درباره كی روش هم این اتفاق افتاده و هر بار او با تهدید به ترك تیم ملی می تواند به اهداف خود نزدیك شود، البته از طرفی من به كی روش هم حق می دهم.

علیرضاحاجی میرزابابا -این روزها بحث های فراوانی درباره ماندن و رفتن کی روش وجود دارد. در این بین مربی پرتغالی موافقان و مخالفان زیادی هم دارد و هر دسته از این افراد استدلالات مخصوص به خود را دارند. هفته گذشته و بعد از برد قاطعانه تیم ملی مقابل گوام هیات رییسه فدراسیون فوتبال جلسه ای تشکیل و درباره مسایل مختلف فوتبال و به خصوص تیم ملی داد. در این خصوص با مهدی تاج رییس سازمان لیگ گفتگویی انجام دادیم. تاج مطابق معمول همیشه از هر دری با ما صحبت کرد.

در جلسه هیات رییسه چه اتفاقی افتاد؟
  هیئت رئیسه بار دیگر از کی‌روش حمایت کرد و او را بهترین گزینه برای تیم ملی دانست اما او هم انتظاراتی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.هیئت‌رئیسه به کفاشیان اختیار کامل داد تا با کی‌روش وارد مذاکره شود و در مورد مسائل مختلف بحث کند، هر تصمیمی که آن‌ها بگیرند مورد قبول ما است.

این اختیار تام به کجاست؟
تا هر جا. بالاخره کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال است و اختیار تام درباره تصمیم گیری دارد و هیات رییسه هم همانگونه که گفتم به او اختیار کامل داده است.

می‌گویند تهدید به ترک تیم ملی به ابزار فشاری برای کی‌روش تبدیل شده است ؟
من هم معتقدم تهدید نباید اتفاق بیفتد اگر قرار است صحبتی انجام شود باید در قالب مذاکره باشد و هر کس در مذاکره مثبت‌تر دفاع کرد حرفش مورد قبول واقع می‌شود. متاسفانه درباره کی روش هم این اتفاق افتاده و هر بار او با تهدید به ترک تیم ملی می تواند به اهداف خود نزدیک شود، البته از طرفی من به کی روش هم حق می دهم.

یکی از کارهای خوبی که کی روش انجام داده جوانگرایی است، شما با جوانگرایی موافق هستید؟
مسئله‌ای که امروز در فوتبال ایران اتفاق افتاده استفاده خوب از لیگ برتر است. طی اتفاقی نادر در چند وقت اخیر جوان‌گرایی خوبی در لیگ ایران صورت گرفته و نتایج مثبتی در بر داشته است. ارزیابی من از این جوان‌گرایی بسیار خوب بوده و فکر می‌کنم در هیچ دوره‌ای تا این اندازه جوان‌گرایی نشده باشد.

خبرنگاران در باره با نشست هم اندیشی مدیران فوتبالی از شما گلایه داشتند؟
در رابطه با نشست هم‌اندیشی مدیران فوتبالی ابتدا باید از خبرنگاران عذرخواهی کنم البته ما بعضی مواقع مظلوم واقع می‌شویم چرا که از ابتدا بنا نبود خبرنگاران در شروع جلسه حضور داشته باشند همچنین جلسه ما یک مقدار به طول انجامید و دیر به پایان رسید. نمی‌توانستیم بدون مشخص شدن مفاد جلسه نشست خبری برگزار کنیم.

با همین یک عذرخواهی ساده مساله خاتمه می یابد؟
بنده یک عذرخواهی بدهکار بودم که آن را انجام دادم!

از مباحث درآمدزایی چه خبر؟
در آن جلسه نصرالله سجادی حضور داشت و در مورد تبلیغات محیطی بحث IPT صدا و سیما و داوری صحبت شد.

این روزها مشکلات داوری بسیار زیاد شده و از همه بیشتر پرسپولیس متضرر شده است؟
اتفاقاً نتیجه جلسه در رابطه با مسائل داوری مثبت بود، صحبت‌هایی که در مورد داوری شد بسیار خوب بود. ما معتقدیم باید کرامت داوران حفظ و مشکلاتشان حل شود اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم داوران به خاطر مشکلات مختلف و کم بودن حقوقشان ضریب اشتباهشان بالا برود. امیدواریم در ادامه اشتباهات کم شود.

مشکلات داوری با همین جلسات رفع می شود؟
با تشکیل این جلسات قصد داریم تا معضلات را شناسایی و در رفع آن اقدام کنیم. متاسفانه برخی مواقع مشکلاتی به وجود می آید و با ادامه دار بودن این مشکلات، فوتبال آسیب می بیند.

قبول دارید که پرسپولیسی ها این اواخر از داوری بسیار ضربه دیدند؟
پرسپولیس بارها ذوب آهن را شکست داده یا ذوب آهن مقابل پرسپولیس به پیروزی رسیده اما این سؤالات مطرح می شود که چرا مسائل داوری و اخراج دروازه بان پرسپولیس در جام حذفی یا در بازی این دو تیم در لیگ تأثیرگذار بوده است . برای مردم عادی این مسائل شبهه برانگیز است و به همین دلیل نامه ای به کفاشیان نوشتم و گفتم اگر کمیته داوران حرف و درددلی دارند در جلسه ای آنها را مطرح کنند.

در مورد این که کفاشیان به سازمان لیگ گفته بود شما هم در بازی هستید نظری ندارید ؟
درباره نامه آقای کفاشیان که درباره داوری‌ها و سازمان لیگ منتشر شد نیز باید بگویم ما هم اعتقاد داریم سازمان لیگ در بازی است چرا که لیگ زیر نظر سازمان لیگ برگزار می‌شود و ما یکی از ارکان فوتبال هستیم اما نگرانی‌هایی داریم.

دربی امسال یکی از بهترین دربی‌ها بود، چرا داور در دربی اشتباه فاحش نداشت؟
شما ببینید ما دربی 81 را به بهترین شکل برگزار کردیم. اگر خدای ناکرده داور مرتکب یکی، دو اشتباه می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. تمام زحمت‌هایی که همه کشیده بودند هدر می‌رفت. باید تلاش کنیم تا با برگزاری این جلسات  مشکلات داوری هم برطرف شود.

۱۳۹۴/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...