نسخه چاپی

اگر در المپیك اعتصاب كنید اخراج می‌شوید

دولت انگلیس كارمندانی را كه قصد دارند در اعتراض به مشكلات صنفی خود در ایام برگزاری المپیك اعتصاب كنند، تهدید كرد.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'جرمی هانت' وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس روز یكشنبه در مصاحبه با رادیو 'بی بی سی' گفت كه اعضای كابینه درباره موضوع برخورد با كارمندان و كارگرانی كه با برگزاری اعتصاب قصد ایجاد اختلال در روند بازیهای المپیك را دارند، گفت و گو كرده اند.

وی افزود: من قصد ندارم در شرایط موجود با صحبت كردن در این باره به تنش ها دامن بزنم ولی می توانم بگویم كه برخی از اعضای كابینه موضوع سهل تر كردن اخراج كاركنان اعتصابی را مطرح كرده اند.

هزاران نفر از كاركنان وزارت كشور انگلیس شامل نیروهای مرزبانی، تشخیص هویت و كنترل گذرنامه اعلام كرده اند كه در اعتراض به شرایط كاری خود قصد دارند در روز پنجشنبه این هفته – یك روز قبل از افتتاح رسمی بازیها- دست به اعتصاب بزنند.

برنامه اعتصاب كاركنان وزارت كشور انگلیس در یكی از پررفت و آمدترین روزهای پیش از المپیك، مقامات این كشور را نگران كرده است.

دولت انگلیس به اعضای تشكل صنفی 'پی اس سی' تاكید كرده است كه برنامه اعتصاب خود را در آستانه المپیك لغو كنند تا خللی در روند ورود مهمانان المپیك پیش نیاید.

وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس در این باره گفت: برنامه های احتیاطی لازم برای پر كردن جای خالی كاركنان اعتصابی و به حداقل رساندن تاثیرات اعتصاب، پیش بینی شده است.

در همین حال اتحادیه صنفی 'پی سی اس' كه اكثر كاركنان وزارت كشور را نمایندگی می كند، روز یكشنبه اعلام كرد كه هدف از این اعتصاب ایجاد اختلال در روند بازیهای المپیك نیست و رهبران این اتحادیه آماده هستند در زمان باقیمانده با نمایندگان دولت مذاكره كنند و در صورت تامین خواسته های اعضای خود، اعتصاب را لغو كنند.

این اتحادیه همچنین 'گری ریچاردسون' مجری رادیو 'بی بی سی' را به نقض اصول بی طرفی و موضع گیری آشكار علیه اتحادیه های صنفی و كاركنان حامی اعتصاب، متهم كرد.

ریچاردسون در مصاحبه روز یكشنبه خود با وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس بارها با طرح سوالات جهت دار تاكید كرد كه چرا كارمندانی را كه دست به اعتصاب می زنند، اخراج نمی كنید؟

وی در این مصاحبه از كارمندانی كه به برگزاری اعتصاب در آستانه المپیك رای داده اند با عباراتی توهین آمیز نظیر 'خوار و زبون' و 'مفتضح' یاد كرد.

اتحادیه صنفی 'پی سی اس' در اعتراضیه رسمی خود به 'بی بی سی' تاكید كرده است كه این شبكه خبری به خاطر استفاده از بودجه عمومی باید بی طرف و منصف باشد و همچون شبكه آمریكای فاكس نیوز(متعلق به راپرت مورداك) رفتار نكند. چنین رفتارهایی از 'بی بی سی' غیرقابل پذیرش است.

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...