نسخه چاپی

مایكل مور خانه‌اش را به مهاجران سوری داد

كارگردان مشهور آمریكایی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، ضمن با اقدام فرماندار میشیگان برای ممنوع كردن ورود مهاجران سوری به این ایالت، خانه خود را به آوارگان اهدا كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مایکل مور نامه‌ای خطاب به فرماندار میشیگان ریک اشنایدر در فیسبوک منتشر کرد. او که خود از اهالی میشیگان است در این نامه با اقدام فرماندار ایالت برای جلوگیری از ورود مهاجران سوری مخالفت کرد.

مور در این نامه نوشت: «من به شخصه قصد دارم با پیشکش کردن خانه خود به همان مهاجران سوری که شما قصد ممنوع کردن ورودشان را دارید، ممنوعیت وضع شده از سوی شما را به چالش بکشم.» او در این نامه اقدام اشنایدر را «ضد آمریکایی» دانست و اضافه کرد: «این آن چیزی نیست که قرار بود باشیم.»

مایکل مور کارگردان و تهیهکننده مستند فارنهایت 11/9 است که پرفروشترین مستند تاریخ است و در سال 2002 جایزه نخل طلایی جشنواره کن را به خود اختصاص داد. دو فیلم مستند دیگر وی به نام سیکو و بولینگ برای کلمباین نیز جزو 10 مستند پرفروش جهان هستند. وی در سال 2002 با فیلم بولینگ برای کلمباین موفق به کسب جایزه اسکار شد و یک سال پس از آن نخل طلای جشنواره فیلم کن را برای فیلم «فارنهایت 9/11» دریافت کرد.

مایکل مور در نامه‌اش به فرماندار میشیگان چنین آورده است:

فرماندار اشنایدر عزیز!

مایلم به اطلاع شما برسانم که من با تصمیم‌تان برای ممنوعیت اسکان مهاجران سوری در ایالت میشیگان مخالفم، من به شخصه قصد دارم با پیشکش خانه خود در تراورس‌سیتی میشیگان به همان مهاجران سوری که شما قصد دارید از میشیگان دور نگاهشان دارید، این ممنوعیت را به چالش بکشم. من با وزارت امور خارجه تماس خواهم گرفت تا اعلام کنم که حاضرم برای هر زوج آواره‌ای که سابقه‌اش از سوی نهاد مسئول در دولت اوباما، که کاملا مورد اطمینان من است، تائید شده باشد بهشتی امن فراهم کنم.

کار شما علاوه بر ننگین بودن برخلاف قانون اساسی آمریکا است. این کار یک اقدام ضدآمریکایی است. این آن چیزی نیست که قرار بود باشیم. خوب یا بد ما همگی اعقاب سه گروه هستیم : برده‌هایی که با غل و زنجیر به این کشور آمدند تا نیروی کار رایگانی برای ساختن این کشور باشند، بومیان آمریکا که تقریبا در کشتارهای دسته‌جمعی از سوی مسیحیان سفید‌پوست از بین رفتند و مهاجرانی که از هر گوشه‌ای از جهان به آمریکا آمدند. خوشبختانه ما در ایالت میشیگان ده‌ها هزار عرب و مسلمان آمریکایی را در میان خود داریم.

من به دلیل کارهای سنگدلانه، غیرمسیحی و پیوستن شما به جمع 25 فرماندار دیگری (همه به جز یک نفر جمهوری‌خواه هستند) که خواستار ممنوعیت ورود مهاجران قانونی سوری به ایالات ما هستند، از شما ناامید شدم. خوشبختانه من یک آمریکایی هستم و جمهوری‌خواه نیستم.

فرماندار مرا از هر آن‌چه که گمان می‌کنید معنای میشیگانی بودن است خارج بدانید. من انتظار می‌کشم که به مهاجران سوری در خانه‌ام خوشامد بگویم و دیگر آمریکایی‌ها را نیز تشویق به این کار می‌کنم.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1761879#sthash.4xNlp8st.dpuf

۱۳۹۴/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...