نسخه چاپی

دست‌های صهیونیست‌ها پشت پرده حملات پاریس است

سیاستمدار اردنی با تاكید بر اینكه حمایت ایران از سوریه در راستای دفاع از حق و نه مذهبی خاص است، گفت: صهیونیست‌ها در حملات پاریس دست داشته تا مداخله نظامی غرب در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم را بیش‌تر كنند.

به گزارش نما، «احمد خویله ابوفارس»، وکیل و سیاستمدار اردنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تاکید رئیس جمهور سوریه بر ضرورت مبارزه با تروریسم قبل از ایجاد راه حل سیاسی اظهار داشت: سوریه بارها گفته که آنچه که با آن روبرو است یک توطئه است اما دیگر کشورها این سخنان را تایید نکردند چرا که شریک این توطئه بودند، این کشورها قبل از رویش داعش با جنبش‌های تندرو برای سرنگونی سوریه هم‌پیمان شده بودند.

وی افزود: همان گونه که «ریچارد بلک» سناتور آمریکایی اخیراً در نامه‌ای به «بشار اسد» تاکید کرد، سرنگونی نظام سوریه از سال 2001 مطرح بوده و داعش و جنبش‌های افراط گرای نو ظهور، همان زیر شاخه‌های القاعده هستند که همواره از آن برای سرنگونی رژیم‌ها و کشورها بکارگرفته شده است.

این عضو و بنیانگذار کمیته مردمی حمایت از سوریه و مقاومت تاکید کرد: جریان مقاومت و به طور کلی، اردوی کشورهای اوراسیا به تازگی صندوقی شبیه صندوق بین المللی پول برای کمک به کشورهایی که در مسیر توسعه برای رویارویی با کشورهای سرمایه‌دار و امپریالیست همچون آمریکا گام برداشته‌اند، تاسیس کرده‌اند و روسیه از ابتدای بحران در کنار سوریه بود و مداخله نظامی روسیه در سوریه همه مواضع قدرت‌های امپریالیستی در سوریه را با حملات سوخوی 30 و 34 خود رسوا کرد.

ابوفارس درباره حملات تروریستی اخیر در فرانسه گفت: بعید نمی‌دانم که صهیونیست‌ها در این حملات دست داشته باشند تا مداخله نظامی غرب در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم را بیش‌تر کنند.

وی افزود: از سوی دیگر فرانسه به دنبال بهانه‌ای برای تجدید روابط خود با نظام دمشق بود و در عین حال نمی‌توانست خود را از معرکه‌ جنگ علیه سوریه که از طریق «برنارد هنری لیوی»، نویسنده مشهور یهودی فرانسوی و تحت عنوان بهار عربی به آن وارد شده است، خارج شود، بنابراین به دنبال بهانه می‌گردد.

ابوفارس گفت: همه ما می‌دانیم که توافق هسته‌ای ایران بسیاری از پرونده‌ها و مسائل معلق منطقه را حل کرده است، بنابراین نمی‌توان نقش ایران در منطقه و نه صرفا در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفت.

وی افزود: ایران بر خلاف شایعات هیچ گاه از خاستگاه مذهب، حامی یک جریان یا اردویی علیه جریانی دیگر نبوده و بزرگترین گواه آن حمایت ایران از قضیه فلسطین و به طور مشخص گروه‌های جهاد اسلامی، حماس و گردان‌های عز الدین قسام است، ایران قبل از همه حامی قضیه فلسطین بوده و کمک آن به سوریه و عراق در راستای یاری حق است.

سیاستمدار اردنی گفت: ایران اولین کشوری بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از هر پرونده دیگری سفارت فلسطین را افتتاح کرد بنابراین آنهایی که با ایران سر جنگ دارند از گردانندگان طرح نابودی سوریه و عراق و به دنبال آن دیگر کشورهای منطقه هستند.

ابوفارس درباره اظهارات اخیر شاهزاده «حسن بن طلال»، برادر شاه پیشین اردن و اشاره وی به حمایت مالی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از داعش گفت: اردن به دلیل بحران اقتصادی و فشارهایی که بر آن وارد است تا حدی در بحران سوریه نقش منفی داشت اما در برهه اخیر و پس از امضای توافق هسته‌ای ایران مواضع خود را در قبال منطقه کاملاً عوض کرد.

وی افزود: اردن به عربستان و آمریکا برای حل مسائل اقتصادی خود تکیه داشت اما در پی وعده‌هایی که به اردن از سوی دیگر قدرت‌های منطقه داده شد اردن به موضع قبلی خود در حمایت از حق بازگشته و در هر حال پیش از شاهزاده اردنی شخصیت‌های دیگری هم به کمک‌های مالی آل سعود و قطر به داعش اذعان داشتند.

۱۳۹۴/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...