نسخه چاپی

حركت وسایل نقلیه بدون بیمه ممنوع شد

نمایندگان با تصویب ماده ای از قانون بیمه اجباری شخص ثالث حركت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه را ممنوع كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این قانون حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه را ممنوع کردند.

علاوه بر این کلیه دارندگان وسایل نقلیه مکلف شدند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه ارائه نمایند.

ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیز موظف شدند از طرق مقتضی مانند دوربین های نظارت ترافیکی ضمن شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به اعمال جریمه های مربوط اقدام کند.

همچنین ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موظف شدند در صورت احراز فقدان بیمه نامه، وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه موضوع این قانون را هنگام ارائه بیمه نامه مربوط در محل مطمئنی متوقف نمایند.

آیین نامه مربوط به نحوه توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت کشور با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و دادگستری و بیمه مرکزی تهیه می گردد و به تصویب هیات وزیران می رسد.

۱۳۹۴/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...