نسخه چاپی

تجمع‌های حقوقی كارگران ممنوع شد

عکس خبري - تجمع‌هاي حقوقي کارگران ممنوع شد

در صورتی كه كارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه كرده و دادگاه نیز با اداره كار مكاتبه كند. در صورتی كه حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق كارگر وفق مقررات اقدام نمایند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، درراستای معوقات عقب مانده کارگران و کارمندان بعضی از شرکت های پتروشیمی دادگستری کل استان خوزستان بخش بندرامام خمینی (ره) بخشنامه ای صادر کرد و تجمع‌های غیر قانونی را محکوم کرد. متن کامل این تجمع به شرح زیر است:

« با توجه به تجمع‌های غیر قانونی بعضی از کارگران و کارمندان در بعضی از شرکت‌ های پتروشیمی لازم است جهت توجیه و جلوگیری از وقوع جرم موارد ذیل رعایت شود در غیر اینصورت وفق مقررات با مخاطبان برخورد قضایی خواهد شد.

1- حقوق و مزایای کارگر و رابطه کارگر و کارفرما طبق قانون مدون به نام قانون کار مشخص شده است و طبق قانون فوق باید مطالبه گردد.

2- در صورتی که کارگری به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کرده و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه خواهد نمود و در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگر وفق مقررات اقدام نمایند.

3- تجمع و اخلال در نظم شرکت‌های پتروشیمی خلاف قانون و مقررات است و طبق قانون برخورد قضایی بعمل می آید مجدداً تکرار می‌شود کارگرانی که به حقوق و مزایای خود اعتراض دارید با ارائه فیش مطالبات آنها پی‌گیری خواهد شد از این تاریخ با هر گونه تجمع غیر قانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها، برخورد خواهد شد.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...