نسخه چاپی

افزایش 100 درصدی بهای بلیت اتوبوس اربعین

قیمت بلیت اتوبوس هم به دست دلالال افتاد و رنج قیمت آن یك شبِ دو برابر شد البته این اتفاق بازهم در سایه نظارت افتاد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، خرید و فروش بلیت بانزدیک شدن به اربعین حسینی همچون قیمت هایش سیر صعودی به خود می گیرد بطوریکه بعضی از مسافران در این روزها به دلیل عدم دسترسی به قطار، هواپیما و یا داشتن درآمدی پایین تر بلیت اتوبوس تنها گزینه پیش روی آنها است اما این افراد چند روزی است که با دیدن قیمت ها برق از چشمانشان می پرد.

بر اساس این گزارش اوج گرفتن تقاضاها مثل همیشه راه را بر دلالان هموار ساخته تا بیش از پیش به فربه کردن خود بپردازند و بی مهابا قیمت های نجومی ارائه دهند که هیچ همخوانی با قیمت های پیش ندارند.

این در حالی است که تا دو هفته گذشته کمتر مسافری به این تعاونی ها جهت تهیه بلیت مراجعه می کرد و فروشندگان در به در به دنبال مسافرانی جهت تکمیل سرویس های خود بودند اما اکنون با افزایش تقاضا ،فروشندگان نیز دندان تیز کرده اند و با افزایش قیمت ها به فکر سرویس دهی به متقاضیان افتاده اند!!

از طرفی اگرچه ایجاد عملیات های موثر در زیر بناهای اربعین از جمله بهسازی مسیرها ، افزایش گیت ها و بلیت ها ،بهبود مسایل بهداشتی و افزایش ناوگان ها برای بازگشت زائران امسال مشهود بود، اما کیسه دوزی دلالان هم در این بین نکته ای قابل اهمیت است.

بر این اساس؛ هر تعاونی به سبک خود قیمت گذاری می کند و منطبق بر میل و انصاف خود سقف قیمت ها را تعیین می کند.

بر اساس گزارش میدانی قیمت گذاری بلیت ها برای مسیر تهران- مهران از 64 هزار تومان شروع می شود و به 150 هزار تومان می رسد، بطوریکه نرخ بلیت اتوبوس های عادی از 64 هزار تومان تا 100 هزار تومان قمیت گذاری شده و قیمت های اتوبوس های vip از 100 هزار تومان تا 150 هزارتومان متفاوت است.

اما در این بین برخی از فروشندگان دم از نبودن بلیت و تکمیل ظرفیت در روزهای 6 و 7 آذر ماه می زنند و برخی هم که ظرفیت خالی دارند از گفتن قیمت سرباز می زنند و خواهان مراجعه حضوری هستند.

همچنین برخی فروشندگان قیمت های یکی و دو روز اخیر را 64 هزار تومان می دانند و زمانی که از آنها خواهان قیمت روزهای منتهی به اربعین هستیم می گویند اطلاعی نداریم اما قطعا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در پایان این سوال به وجود می آید که آیا سنگ محک مناسبی برای زدودن غبار تردید از وجود قمیت های مختلف وجود ندارد و مسافران باید تنها چشم به دهان فروشندگان بدوزند که قیمت ها را از آنان بشنوند در حالی که با اعمال نظارت شدید تر می توان دست دلالان را کوتاه و بازار سیاه را کاهش داد.

۱۳۹۴/۹/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...