نسخه چاپی

نكونام : به آرزوی كودكی‌ام رسیدم

عکس خبري -نكونام : به آرزوي كودكي‌ام رسيدم

جواد نكونام ۲۴ساعت پس از امضای قراردادش با استقلال دیروز عصر در باشگاه استقلال روبه‌روی خبرنگاران نشست و از دلایل آمدنش به ایران و انتخاب تیم آبی‌پوش پایتخت برای ادامه فوتبالش صحبت كرد.

گفته مي‌شود او با قراردادي بالاتر از يك ميليارد استقلالي شده است و در رديف گران‌قيمت‌ترين بازيكنان ليگ ايران قرار مي‌گيرد. نكو ديروز در حالي كه ساعت از ۳:۳۰ عصر گذشته بود با يك پورشه مسي رنگ به باشگاه استقلال در خيابان سي و هشتم علامه جنوبي آمد و در سالن كنفرانس كوچك باشگاه استقلال در طبقه سوم باشگاه به سؤالات خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داد. نكونام گفت كه از بچگي عاشق بازي در استقلال بوده و براي يك تجربه جديد به استقلال آمده و نه بازوبند كاپيتاني و پول برايش مهم نبوده. او رقم قرارداد ۲ ميلياردي‌اش را تكذيب كرد و همچنين گفت كه براي قهرماني ايران و آسيا مي‌خواهد به استقلال كمك كند.

جواد نكونام در ابتداي حرف‌هايش از چگونگي آمدنش به استقلال صحبت كرد: «بحث آمدن من بحث ساده‌اي نبود و من با اوساسونا قرارداد داشتم و براي خارج شدن از اين تيم ۲ ميليون يورو بايد پرداخت مي‌شد. قراردادم را سال گذشته با اوساسونا تمديد كرده بودم. قرارداد را به پنج سال تمديد كردم كه دو سال آن مشروط بود و قرار بود كه فوتبالم را در آنجا به پايان برسانم و اگر دوست داشتم براي جوانان آنها مربيگري كنم. با اين حال استقلال در اين ميان زحمت زيادي كشيد و پيگير كارها بود تا اين انتقال زود انجام شود.»

مشكلات مالي اوساسونا و همچنين دوري از خانواده دست به دست هم داد تا كاپيتان تيم ملي، پس از هفت سال به فوتبال ايران برگردد: «‌اوساسونا سال گذشته خواست كه مبلغ قراردادم را كم كنم و من هم با توجه به لطفي كه آنها به من داشتند و مصدوميت من، قراردادم را تمديد كردند، من هم تخفيف خوبي دادم و مبلغ را پايين آوردم و قرارداد سه ساله بستيم كه دو سال آن مشروط بود و امسال هم مي‌خواستند مبلغ قرارداد را پايين بياورم. آنجا شرايط خوبي داشتم و كاپيتان سوم بودم اما احساس كردم شرايطي كه مي‌خواهم اين فصل در اوساسونا وجود ندارد تا در اين تيم بمانم. استقلال را از كودكي دوست داشتم و از طرفي مي‌خواستم كه در شرايط جديد و در باشگاه جديد بازي كنم.»
بازيكن جديد استقلال ادامه داد: «حدود هفت سال از فوتبال ايران دور بودم و اين مسئله باعث شد كه به خانواده‌ام سخت بگذرد. براي خودم هم مشكل بود، مخصوصاً در پنج سال اول كه آنجا حضور داشتم به من سخت گذشت. يكي از دلايل جدا شدن من، بودن در كنار خانواده و ديگري مسئله مالي است كه براي باشگاه اوساسونا پيش آمده است.»

نكونام در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان‌» كه حضور شما در ايران غيرقابل باور بود و آيا مذاكرات شما به زمان حضور فتح‌الله‌زاده در تركيه برمي‌گشت يا خير، گفت: «مذاكرات ما از سال ۲۰۰۶ و قبل از رفتن به جام‌جهاني با امير قلعه‌نويي بود و ايشان دوست داشت من به استقلال بيايم اما مذاكرات امسال ما ربطي به آن اردو نداشت و در تركيه اتفاق نيفتاد. براي انجام مذاكرات به تهران آمدم و عادت ندارم كه بازارگرمي كنم اما ديديد كه در اين مدت هيچ مصاحبه‌اي در هيچ سايت يا روزنامه‌اي انجام ندادم و از ابتدا حرف‌هايمان جدي بود اما گرفتن رضايتنامه من از اوساسونا سخت بود.»

در حالي نكونام به استقلال پيوست كه رقم مختلفي درباره قرارداد او به گوش مي‌رسد. گروهي مي‌گويند قرارداد او ۳ ميليارد براي استقلال هزينه داشته و برخي از داخل باشگاه گفته‌اند كه نكونام ۳۵۰ميليون گرفته است؛ موضوعي كه نكونام آن را تكذيب كرد: «من هيچ‌وقت رقم قراردادم را نگفتم و حالا هم نمي‌گويم چون اين مسئله‌اي شخصي است و نمي‌توان گفت اما مبلغ قرارداد به گونه‌اي است كه هم براي من و هم براي استقلال خوب است. فقط مي‌توانم بگويم نه اينقدر پايين كه مي‌گويند ۳۵۰ميليون و نه ۲ يا ۳ ميليارد كه برخي ديگر مي‌گويند.‌» جواد نكونام در پاسخ به اين سؤال كه آيا پرسپوليس هم با او مذاكره داشته، گفت: «آنها با مدير برنامه‌هايم صحبت كردند اما من دوست داشتم كه با استقلال به توافق برسم.»

جواد نكونام با اعلام امير‌قلعه‌نويي كاپيتان اول استقلال است اما نكونام ديروز گفت كه براي آمدن به استقلال دنبال بازوبند نبوده: «آمده‌ام تا به عنوان فوتباليست بازي كنم و بحث كاپيتاني نه اينجا و نه در هيچ تيم ديگري وجود ندارد. اين بحث براي من مسئله‌اي پيش‌پا افتاده است. مربي هر تصميمي بگيرد همان را قبول مي‌كنم و كاپيتاني براي من اهميتي ندارد. باشگاه استقلال باشگاه بزرگي است و افراد زيادي در اين تيم بوده‌اند. من هم به عنوان يكي از بازيكنان براي استقلال و سربلندي‌اش تلاش مي‌كنم.‌»

جواد نكونام درباره اينكه آيا استقلال مي‌تواند با تيمي كه در اختيار دارد به قهرماني آسيا دست پيدا كند يا خير گفت:«صحبت در مورد قهرماني چه در ليگ برتر و چه در آسيا سخت است ولي مطمئن باشيد با اين شرايط كه تيم ما دارد دور از دسترس نيست. قلعه‌نويي هم مربي شناخته‌شده‌اي است و نياز به صحبت ندارد و در ليگ ايران هم توانايي‌اش را به نمايش گذاشته است. فكر قلعه‌نويي و بازيكنان تيم، قهرماني در آسياست كه اين شرايط را هم بازيكنان خوب مي‌توانند هموار كنند ولي تنها به بازيكن خوب داشتن بستگي ندارد و به تلاش زياد نياز دارد.‌»

جواد نكونام در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره اينكه با آمدن شما خلأ جدايي آندو در ميانه زمين استقلال جبران شده گفت: «استقلال سال گذشته آنقدر‌ هافبك‌هاي خوبي داشت كه كسي نمي‌توانست از فيكس بودن خودش اطمينان داشته باشد. تيموريان هم بازيكن بسيار خوبي است و فكر مي‌كنم استقلال همين حالا هم ‌هافبك خيلي خوبي دارد و اين مسئله با حضور و بدون حضور من تغيير نمي‌كند.»

‌هافبك جديد استقلال درباره ادامه فوتبالش هم صحبت كرد و گفت اميدوار است با لباس استقلال از فوتبال خداحافظي كند: «‌قطعاًََ به فوتبال اروپا برنمي‌گردم. پيشنهادهايي از كشورهاي عربي بود ولي من فكر كردم كه بازي در ايران برايم لذت‌بخش‌تر است، از تركيه هم پيشنهادي داشتم. استقلال باشگاهي است كه دوست داشتم براي آن بازي كنم نمي‌خواهم به پرسپوليسي‌ها بي‌احترامي كنم ولي هميشه بازيكنان به يك تيمي گرايش دارند و من هم استقلالي بودم و اميدوارم شرايط به نحوي پيش برود كه فوتبالم را در اين تيم به پايان برسانم.»

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...