نسخه چاپی

سن زنان در ۱۰درصد ازدواج ها از مردان بیشتر است

مدیركل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: زنان در ۲ / ۱۰ در صد ازدواج های صورت گرفته طی ۶ ماهه نخست امسال كشور، بزرگ تر از مردان بوده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محزون مدیر کل آمار سازمان ثبت احوال گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از 6 ماهه نخست امسال، مردان ( زوج ها) در 12 هزار و 452 مورد از ازدواج های کشور، یک سال از زنان ( زوجه ها) کوچک تر بوده اند که این شمار ،38 / 3 درصد از ازدواج ها را شامل می شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: در هفت هزار و 982 مورد ازدواج ها ( 17 / 2 درصد) نیز طی این مدت، زوج، دو سال از زوجه کوچک تر است.

این مقام مسئول در ثبت احوال کشور شمار ازدواج های انجام شده در 6 ماهه نخست امسال را 368 هزار و 205 واقعه عنوان کرد که در 6 / 77 درصد آن ها، زوج ، بزرگ تر از زوجه گزارش شده است.

وی، خاطر نشان کرد: زوجین در 44 هزار و 968 مورد همسن بودند که در مجموع 12،2درصد از ازدواج ها را شامل می شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال تصریح کرد: در 28 هزار و 729 مورد از ازدواج های ثبت شده ( 8 / 7درصد ) طی این مدت، زوج، یک سال از زوجه بزرگ تر است.

وی ادامه داد : همچنین زوج در 30هزار و 985 ازدواج های ثبت شده (42 / 8 درصد) در 6 ماهه نخست سال جاری ، 2سال از زوجه بزرگ تر است.

بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت ایران بیش از 78 میلیون تن است.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...