نسخه چاپی

تأمین ۲۰ درصد از گاز اروپا توسط نروژ

مدیركل وزارت نفت نروژ با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از گاز اروپا گفت: به زودی خبرهای خوبی از كشف ذخایر جدید گازی در نروژ خواهید شنید.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، لاریس اریک آموت مدیرکل وزارت نفت نروژ امروز در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران با اشاره به اینکه ما در این مجمع وظیفه داریم اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهیم، گفت: گاز یک انرژی مقرون به صرفه است به همین دلیل همان طور که گفتم باید اطلاعات خود را از بازار در اختیار یکدیگر قرار دهیم.

وی با اشاره به ذخایر بسیار وسیع گاز گفت: در آینده خبرهای بسیار خوبی از کشف این ذخایر در نروژ خواهید شنید.

اریک آموت با تأکید براینکه عمده صادرات گاز نروژ از طریق خط لوله به اروپا صادر می‌شود، گفت: 20 درصد از گاز اروپا را نروژ تأمین می‌کند و از 40 سال گذشته ما این کار را انجام می‌دهیم.

مدیرکل وزارت نفت نروژ با اشاره به اینکه بازار گاز تحولات زیادی را در آینده خواهد دید، گفت: برای اینکه بتوانیم به تقاضا پاسخ دهیم باید تحولات زیادی را در زیرساخت‌های خود ایجاد کنیم و جدای از ان اطلاعات دقیقی را از بازار و مصرف‌کنندگان داشته باشیم.

آموت با تأکید براینکه اتحادیه اروپا نیز به اهمیت گاز بیش از گذشته پی برده است، گفت: در حال حاضر از گاز برای گرمایش، تولید برق و خوراک صنایع استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: گاز 50 درصد از سوخت زغال‌سنگ تمیزتر است و مصرف گاز موجب کاهش تولید گاز CO2 خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و همایشی که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود، گفت: مصرف گاز می‌تواند تغییرات اقلیم را کاهش دهد.

۱۳۹۴/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...