نسخه چاپی

انتقاد از وضعیت صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نفت

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از وضعیت صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نفت انتقاد كرده و خواستار رسیدگی دستگاه های نظارتی به ضروریت این دو صندوق شود.

به گزارش نما به نقل از مهر در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی دهدشتی نمانیده آبادان در تذکر شفاهی گفت: در آستانه اربعین حسینی تجمع و ازدحام و معطلی زوار در مرزها برای اخذ ویزا باعث نارضایتی شده است و باید وزارت خارجه توجه ویژه برای رفع این مشکل کند.

عضو کمیسیون انرژی در بخش دیگری از تذکر خود با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی حافظ منافع مردم و امانت دار سرمایه های بازنشستگان و تنها امید آنها هستند گفت: متاسفانه کماکان اتفاقات ناشخوشایند در صندوق ها اعم از سازمان تامین اجتماعی و نفت می افتد.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و قرائت آن در صحن علنی مجلس گفت: در پی این تحقیق و تفحص انتظار داشتیم رویه های این سازمان اصلاح شده و شفاف سازی و نظارت در این سازمان افزایش یابد که این امر شروع شد اما پس از مدتی متوقف شد و شرایط بدتر شده است.

دهدشتی با انتفاد از وضعیت صندوق های بازنشستگی نفت گفت: شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی نفت در دو دهه گذشته مسائل قابل توجهی داشته اند. دکل های گمشده و دکل آهن پاره بخش کوچکی از معضلات این شرکت ها بوده است. باید هرچه سریعتر دستگاه های نظارتی برای بررسی اوضاع این صندوق وارد شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با انتقاد از وضعیت مناطق آزاد گفت: بی برنامگی در مناطق آزاد کشور از دو دهه قبل وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد و اراده ای برای اصلاح آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: مبالغ قابل توجهی بدون نظارت و برنامه در اختیار دولت ها بوده و هست و به سرعت هم این مناطق با لایحه دولت در حال افزایش است.

وی گفت: سهم مناطق آزاد در اقتصاد ملی کجاست، دستگاه های نظارتی چه سهمی در بررسی اوضاع این مناطق دارند.

دهدشتی در تذکری به وزیر کشور گفت: بعضا تجمعات و سخرانی های مجوزدار مورد اعتراض گروه ها قرار می گیرد. وزارت کشور اگر توان و جسارت دادن مجوز را دارد پایه آن بایستد و نشان دهد قانون حاکم است و نه زور.

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...