نسخه چاپی

تلویزیون یك ریال هم نبایدبه فدراسیون بدهد

كارشناس فوتبال ایران گفت : سازمان صدا و سیما یك نهاد دولتی است ونبابدحتی یك ریال هم برای پخش مسابقه های لیگ برتربه فدراسیون فوتبال بپردازد.

'بهمن فروتن' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در كشور ما تمامی بودجه فدراسیون فوتبال توسط دولت تامین می شود و این موضوع كه مسوولان فدراسیون از صدا و سیما نیز كه سازمانی دولتی محسوب می شود، پول طلب كنند، صحیح نیست.

وی كه سابقه مربیگری در كشور آلمان رانیز دارد، اظهار داشت: در اروپا اغلب كشورها دو شبكه تلویزیونی دولتی فعال دارند و این شبكه ها مبلغ اندكی برای پخش مسابقات می پردازند، البته شبكه های خصوصی فعال با انعقاد قرارداد با اتحادیه های فوتبال، حق پخش مسابقات را خریداری می كنند.

وی افزود: اگر قرار باشد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز بابت پوشش مسابقات فوتبال پولی بپردازد، تمامی روزنامه ها و دیگر ارگان هایی كه به پوشش رقابت ها می پردازند نیز باید به فدراسیون پول پرداخت كنند!

سرمربی تیم مس رفسنجان تصریح كرد: اگر فدراسیون فوتبال از بابت حق پخش تلویزیونی پول می خواهد، باید این خواسته رااز بخش خصوصی طلب كند،از این رو صدا و سیما باید با قدرت كامل مقابل فدراسیون فوتبال بایستد و مسابقات لیگ برتر را در وضعیت كنونی پخش نكند.

فروتن خاطرنشان كرد: بر این اساس هرگاه شبكه های خصوصی تلویزیونی در كشورمان راه اندازی شدند فدراسیون فوتبال می تواند از این شبكه ها بابت حق پخش تلویزیونی پول طلب كند.

كارشناس فوتبال ایران با بیان اینكه در كشورمان دولت به مقدار كافی پول صرف فوتبال می كند، افزود: بهتر است مسوولان فدراسیون فوتبال به جای درگیری با صدا وسیما شرایط برگزاری مسابقات در استان های محروم از جمله لرستان را فراهم كنند.

وی با ابراز خرسندی از صعود تیمی از استان محروم لرستان به لیگ برتر اضافه كرد: جوانان این استان هیچ سرگرمی ندارند و اینكه مسابقات تیم گهر در كرج برگزار شود، به هیچ عنوان حرفه ای نیست.

فروتن با طرح این پرسش كه فصل گذشته چندپدیده به فوتبال كشورمان معرفی شدند، تصریح كرد: دوازده دوره از آغاز رقابت های لیگ برتر ایران می گذرد، اما هر پولی كه صرف این رشته می شود،‌ بابت حرفه ای شدن است!

كارشناس فوتبال با انتقاد از توجه اندك مسوولان به رده های سنی پایه، اظهار داشت:تا زمانی كه توجه فدراسیون فوتبال به تیم های پایه بیشترنشود و اعتبار جداگانه ای برای آنان تعیین نكند، حتی اگر در جام جهانی صاحب مقام هم بشویم، فوتبال كشورمان رشد مستمر نخواهد یافت.

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...