نسخه چاپی

مصباحی مقدم : ارز سه نرخی منتفی است

عکس خبري -مصباحي مقدم : ارز سه نرخي منتفي است

رییس كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برخی اظهارات مبنی بر سه نرخی شدن ارز در كشور را نادرست دانست و گفت : این پیشنهاد كه از سوی یكی از نمایندگان اعلام شده به هیچ وجه مورد توافق مجلسیان نبوده است.


حجت الاسلام "غلامرضا مصباحی مقدم" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا سه نرخی شدن ارز بزودی در کشور اجرا می شود، افزود: سه نرخی شدن ارز در کشور صحت ندارد و به هیچ وجه مورد توافق نمایندگان مجلس نبوده است.

وی یادآور شد: پیشنهاد سه نرخی شدن قیمت ارز را رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده است.

نماینده مردم تهران ،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: کشور با دو نرخی شدن ارز نیز با مشکل روبرو می شود.

مصباحی مقدم، یکی از ضررهای سه نرخی شدن ارز را افزایش رانت خواری در کشور دانست و گفت: این سه نرخی شدن از طرفی منجر به رواج فساد می شود و در نهایت کنترل آن غیر ممکن خواهد بود.

وی افزود: بهترین اقدام برای رشد اقتصادی در کشور و جلوگیری از فساد تک نرخی شدن ارز است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا پیشنهاد سه نرخی شدن ارز در کشور را مطرح و اعلام کرد برای کالاهای اساسی که جزو اولویت‌های وارداتی کشور هستند ارز با نرخ مرجع 1226 تومان باید لحاظ ‌شود. برای کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای نیز ارز 1500 تومانی (ارز حاصل از صادرات) و کالاهایی به مانند خودرو و عروسک هم که لوکس تشخیص داده شده باشند با ارز بازار آزاد (آخرین قیمت 1910 تومان) می‌توانند وارد کشور شوند.

با مطرح شدن چنین پیشنهادی، برخی از مسوولان دولتی نسبت به آن واکنش نشان دادند و مخالفت خود را اعلام کردند.

مسوولان دولتی و نمایندگان مخالف این طرح و کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که سه نرخی شدن ارز در جامعه باعث ایجاد رانت می شود و زمینه های قاچاق را در جامعه فراهم می کند.

همچنین سید "شمس الدین حسینی" وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه گفت: ما حتی با دو نرخی شدن ارز هم موافق نیستیم.

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...