نسخه چاپی

رهبر جبهه ملی فرانسه: ما باید به جای عربستان و قطر به ایران نزدیك شویم

عکس خبري -رهبر جبهه ملي فرانسه: ما بايد به جاي عربستان و قطر به ايران نزديک شويم

خانم مارین لوپن كه یكی از گزینه های جدی جانشینی فرانسوا اولاند است پیشنهاد داده پاریس متحدان خود را تغییر دهد و به جای ریاض به تهران نزدیك شود.

به گزارش نما، خبرآنلاین به نقل از صدای فرانسه، مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی فرانسه، روز چهارشنبه، طی سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ، از کشورهای غربی خواست تا برای مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) متحدان خود را تغییر دهند. او گفت که غرب باید در این زمینه از عربستان سعودی و قطر روی بگرداند و به روسیه و ایران نزدیک شود.

مارین لوپن گفت: «اگر شما قادر نیستید که دشمن را مشخص کنید، نمی توانید با او بجنگید. اما انگار این امر برای برخی خوشایند نیست. زیرا مشخص کردن دشمن این پرسش را مطرح می کند که آیا می توان به رابطه با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر به عنوان متحد ادامه داد یا نه؟ همچنین این امر سوالاتی را درباره موضع مبهم ترکیه در زمینه بنیادگرایی اسلامی مطرح می کند.»

سپس رهبر "جبهه ملی" فرانسه گفت: «پیشنهاد می کنم که متحدانمان را تغییر دهیم. تمامی کشورهایی که علیه بنیادگرایی اسلامی مبارزه می کنند، باید به عنوان متحد شناخته شوند، بدون هیچ ملاحظه‌ای. کشورهای اسلامی هم که علیه بنیادگرایی اسلامی مبارزه می کنند، شامل این کشورهای متحد می شود: مصر، امارات متحده عربی، روسیه، و ایران.»

مارین لوپن تأکید کرد: «بنابراین در چارچوب این ائتلاف بزرگ ما می توانیم به طور مؤثر با بنیادگرایی اسلامی مبارزه کنیم .»

خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ گزارش داده که روابط کشورهای غربی با ریاض امروز همچنین مورد انتقاد رهبر احزاب سبز در پارلمان اروپا قرار گرفت.

۱۳۹۴/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...