نسخه چاپی

افتتاح كتاب فروشی «محمدرضا شریفی نیا»

عکس خبري -افتتاح کتاب فروشي «محمدرضا شريفي نيا»

با پخش چهارمین قسمت مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، بازی «محمدرضا شریفی نیا» در این سریال آغاز می‌شود. این بازیگر شخصیتی به نام «جعفر مهرداد» را ایفا می‌كند كه در خیابان منیریه صاحب مغازه كتابفروشی است، دستی در اجرای تئاتر دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: در قسمت چهارم این سریال همچنان شاهد روایت موازی رویدادهای دربار و خانواده وزیری هستیم. از سویی در منزل وزیری بحث بر سر ازدواج «محمود و گلنار» داغ است و در سوی دیگر ماجرا، ورود نیروهای اشغالگر به ایران، اوضاع دربار را به هم می‌ریزد.

رضاخان طی جلسه با هیات دولت نظر آن‌ها را درباره ادامه حکومت جویا می‌شود و در ‌‌نهایت با پیشنهاد یکی از وزراء، «محمد علی فروغی» به دلیل نزدیکی به دولت انگلستان مسوولیت نخست وزیری را به عهده می‌گیرد.

افتتاح کتاب فروشی «محمدرضا شریفی نیا»

در همین مقطع اطلاعیه اشغال ایران توسط متفقین با هواپیما بر فراز شهر تهران توزیع می‌شود. در این قسمت از معمای شاه بازی «تورج فرامرزیان» در نقش صاحب مغازه عتیقه ‌فروشی، «فرهاد بشارتی» در نقش دکتر یادگار، «تورج نصر» در نقش مخدومی و «رسول نجفیان» در نقش عموخسرو آغاز خواهد شد.

این سریال80 قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است. این سریال به ‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

۱۳۹۴/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...